قدس آنلاین- همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) حرم مطهر رضوی میزبان ده‌ها زائر و مجاور و ارادتمند به ساحت پرچمدار مکتب جعفری است که برای عرض تسلیت به امام مهربانی‌ها به این مکان مقدس مشرف شده اند.

حرم مطهر رضوی همچنان عزادار پرچمدار مکتب جعفری است

صحن و سرای بارگاه منور رضوی امروز مملو از عزاداران امام صادق (ع)   است و مرثیه سرایان در گوشه و کنار حرم رضوی به نوحه خوانی مشغول هستندو جمعیت عزادار همنوا با آنان به سینه زنی و سوگواری می‌پردازند.

گزارش خبری قدس آنلاین به نقل از y.j.c حاکی است؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره گفت: برنامه‌های عزاداری و سخنرانی برای سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر رضوی از شنبه هفته جاری آغاز شده که تا پایان وقت دوشنبه ادامه دارد.

حجت الاسلام حسینی افزود: مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان، دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در صحن جامع رضوی آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام مهدی ماندگاری به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان نیز ۲ نفر از مرثیه سرایان به نوحه خوانی و روضه خوانی پرداختند.

وی گفت: همچنین مراسم سوگواری شام شهادت امام جعفر صادق (ع) امشب با حضور عزاداران جعفری در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود و حجت الاسلام صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران در این مراسم به سخنرانی می‌پردازد.
 
همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب فقه جعفری اجتماع بزرگ صادقیون نیز با حضور عزاداران و ارادتمندان خاندان اهل بیت علیهم السلام در مشهد مقدس در عرصه میدان شهدا برگزار شدو عزاداران با مدیحه سرایی و روضه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.  در پایان این مراسم آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بیان فضایل امام جعفر صادق (ع) سخنرانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.