سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از بانک مرکزی درخواست کرده ایم، اسامی افرادی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی، تجهیزات پزشکی وارد کرده اند، اعلام کند.

اعلام اسامی واردکنندگان تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی

به گزارش قدس آنلاین،دکتر ایرج حریرچی با حضور در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه شرکت های دارویی مکلف هستند روی جعبه دارو قیمت را ثبت کنند، افزود: مردم می توانند به سامانه سازمان غذا و دارو مراجعه و قیمت های دارو و اصالت آن را در آن جا ببینند و داروخانه ها هم مکلف هستند فاکتور فروش را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در مورد دارو، سه گروه مجاز با حضور در شهرستان ها قیمت داروها را کنترل می کنند، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی قبلا کمبودهایی داشتیم اما اکنون از بانک مرکزی درخواست کردیم اسامی افراد دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی را اعلام کند.

حریرچی با بیان اینکه بیمارستان های دولتی و خصوصی خریدار عمده تجهیزات پزشکی هستند، اضافه کرد: این بیمارستان ها مکلفند همه تجهیزات پزشکی لازم را تهیه کنند و نباید بیماران را برای تهیه این تجهیزات به بیرون از بیمارستان بفرستند. 

وی ادامه داد: محرومیت از تخصیص ارز دولتی، برخورد سازمان تعزیرات و محرومیت از واردات از جمله اقداماتی است که با متخلفان صورت می گیرد. 

حریرچی افزود: به پشتوانه دولت، مجلس و قوه قضائیه قاطعانه ترین برخورد را برای حفظ سلامت مردم ایران انجام می دهیم. 

وی با اشاره به اینکه بازار را کنترل می کنیم، گفت: از طریق نرم افزاری به انبار همه شرکت های دارویی دسترسی داریم و ذخیره دارویی را تکمیل کردیم. 

سخنگوی وزارت بهداشت، درباره لیست کالاهایی که برای چند بار مصرف مجاز شدند، گفت: قائده بر استفاده مجدد از تجهیزات پزشکی مانند قیچی و پنس است و بعد از استفاده استریل می شوند و سازمان غذا و داروی امریکا هم در این زمینه ها مجوز داده است. 

حریرچی تاکید کرد: هیچ کدام از وسایلی که اکنون استریل می کنیم وسیله ای نیست که در امریکا یا اروپا استریل نشود اما برخی از شرکت های واردکننده می گویند شما این تجهیزات را یک بار مصرف کنید و دور بیاندازید تا ما به شما بفروشیم، مردم به این موضوع توجه کنند. 

وی اضافه کرد: سلامت و ایمنی بیمار، خط قرمز ماست و هر کاری را که برای درمان نزدیکان خود از جمله پدر و مادر و فرزند خود انجام دهیم برای مردم هم انجام می دهیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.