ساعتی پس از اعلام گزینه رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت قاضی دیوان عالی این کشور، چندین قانونگذار دموکرات به همراه صدها معترض در مقابل این نهاد تظاهرات کردند.

معرفی گزینه ترامپ برای دیوان عالی آمریکا، تظاهرات به راه انداخت

قدس آنلاین قدس آنلاین، در ادامه اختلاف‌ها در فضای سیاست داخلی آمریکا، این بار اعلام گزینه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای منصب قاضی دیوان عالی این کشور، سبب تجمع اعتراضی در مقابل دیوان عالی شد.

ترامپ دوشنبه شب «بِرِت کاوانا» را به عنوان نامزد خود برای عضویت در هیئت قضات دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. او که از حقوقدانان محبوب جناح محافظه‌کار به شمار می‌آید، زمانی دفتردار «آنتونی کندی»، عضو هیئت قضات دیوان عالی آمریکا بود که ماه گذشته اعلام بازنشستگی کرد.

ساعتی پس از اعلام نامزدی این حقوقدان محافظه‌کار، چندین تن از قانونگذاران دموکرات به همراه صدها معترض در مقابل دیوان عالی آمریکا تجمع کردند.

به نوشته پایگاه «هیل»، سناتورهای دموکرات نام آشنایی چون «برنی سندرز» و «الیرابت وارن» به همراه «کوری بوکر»، «کریستن گیلیبرند» و «الیزابت مارکلی» از جمله حاضران در این تجمع اعتراضی بودند.

برنی سندرز در اظهاراتی درباره مقابله با تایید نهایی نامزدی «برت کاوانا» به عنوان قاضی دیوان عالی در مجلس سنای آمریکا گفت: «این مبارزه‌ای آسان نیست، اما ما در آن برنده خواهیم شد».

قرار است بعد از اعلام نامزد قاضی فدرال آمریکا، جلسات استماع کاوانا در کمیته امور قضایی سنا برگزار شود. سپس کمیته قضایی وی را همراه با یک توصیه‌نامه به صحن اصلی معرفی می‌کند. در صورت کسب اکثریت آرا در مجلس سنا، او کارش را به عنوان قاضی دیوان عالی آغاز خواهد کرد.

پایگاه آمریکایی «هیل» با اشاره به اکثریت ۵۱ به ۴۹ جمهوری‌خواهان در برابر دموکرات‌ها در مجلس سنا نوشت: «اگر جمهوری‌خواهان در حمایت از گزینه ترامپ متحد باشند، سناتورهای دموکرات گزینه‌ای واقعی برای توقف نامزدی او ندارند».

به نوشته این رسانه، «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در نظر دارد که پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره (۱۵ آذر) جلسه رای‌گیری درباره تایید صلاحیت گزینه پیشنهادی برای عضویت در دیوان عالی آمریکا را  برگزار کند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.