قدس آنلاین-در پی انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های اطلاع رسانی پیرامون کتابی با عنوان «چهل حدیث در قالب داستان کوتاه برای کودکان»، توضیحاتی در این زمینه به منظور تنویر افکار عمومی به این شرح ارائه می‌شود.

توضیح آستان قدس رضوی درباره انتشار «چهل حدیث در قالب داستان کوتاه برای کودکان»

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، کتاب مذکور یکی از محصولات ترجمه‌ای بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بوده که در سال 1393 و در دوره مدیریت سابق انتشار یافته است.

در همان مقطع با توجه به بدسلیقگی نویسنده در انتخاب برخی اسامی شخصیت‌های داستان، این اثر بلافاصله پس از انتشار از مراکز فروش جمع آوری و خمیر شده و تنها تعداد بسیار معدودی از آن به فروش رسیده است. البته سال گذشته ناشر دیگری در تهران با ترجمه جدید این کتاب را منتشر کرده که این امر هیچ ارتباطی با مجموعه آستان قدس رضوی و انتشارات مرتبط با این نهاد ندارد.

اگرچه حساسیت آحاد مردم مومن و غیرتمند و فعالان مذهبی و فرهنگی در خصوص رعایت حرمت اسامی مقدس و حضرات معصومین(علیهم السلام) بسیار ارجمند و قابل تقدیر است و آستان قدس رضوی هم به چنین حمیت و غیرتی مباهات می‌کند، اما به نظر می‌رسد طرح مجدد این موضوع پس از گذشت 4 سال که طی آن اصولاً مدیریت مجموعه نیز تغییر کرده، قدری تامل برانگیز است.

البته برخی افراد محترمی که در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داده بودند، پس از ارائه توضیحات شفاهی و تلفنی مجاب شده و حتی اقدام به حذف مطالب منتشره خود در این باره کردند، اما به نظر می‌رسد برخی محافل خاص از ادامه توام با هجمه و تخریب این موضوع و بدون اشاره یا تاکید بر اینکه انتشار کتاب مذکور در4 سال پیش صورت گرفته است، اهداف دیگری دارند که امیدواریم آن‌ها نیز با درک درست از شرایط جامعه، نسبت به روند تخریبی خود علیه یک نهاد مذهبی و خدمتگزار دست بردارند.

ضمن دعوت از همه اندیشمندان و فضلای حوزه و دانشگاه به بررسی آثار علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی و نقد صادقانه آن‌ها، به اطلاع می‌رساند که تنها بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان تا کنون بیش از 4000 جلد کتاب در تبین معارف قرآن کریم و اهل بیت اطهار علیهم السلام منتشر نموده که برخی از آن ها هم چون المعجم فی فقه الغه القرآن و سر بلاغته، عبقات الانوار، مجالس المومنین، اثبات امامه و ... به عنوان آثار مرجع در بسط و نشر معارف اسلامی و تبیین آموزه‌های آل الله علیهم السلام شناخته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.