قدس انلاین : رئیس اداره برق گناباد گفت: یک هفته قبل از اینکه اجرای طرح قطعی برق در این شهرستان عملیاتی شود، به‌مدیران مرغداری‌ها این موضوع اطلاع شد.

اطلاع‌رسانی قطع برق به‌مدیران مرغداری‌های گناباد

 محمد بهشتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی علل خاموشی‌های اخیر در این شهرستان که در اداره برق گناباد برگزار شد؛ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، کمبود تولید برق مطرح بوده که به‌شیوه‌های مختلف این موضوع به‌مردم اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس اداره برق گناباد با بیان اینکه در سال گذشته، خاموشی‌های برق بر اثر اتفاقات بوده است؛ متذکر شد:  خوشبختانه در سال‌های اخیر درراستای فرهنگ‌سازی برای بهینه مصرف کردن برق اقدمات جدی انجام شده است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از 50 درصد موجودی آب سدها کاهش یافته و به‌همین دلیل کشور با کمبود تولید برق مواجه و باید به‌نحوی این دوره پیک مصرف مدیریت شود. 

بهشتی ادامه داد: یک هفته قبل از اینکه اجرای طرح قطعی برق در این شهرستان عملیاتی شود، به‌مدیران مرغداری‌ها این موضوع اطلاع شد.

رئیس اداره برق گناباد بیان کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص قطع برق انجام می‌شود، ولی گاهی اوقات، ما نیز از قطعی برق مطلع نیستیم، در طول روز از مسئولان برق خراسان رضوی به‌ما اطلاع داده می‌شود که با قطع برق، قسمتی از گناباد از بار مصرف برق کاسته شود، بنابراین، فرصت برای اطلاع‌رسانی بسیار کم است. 

وی با اشاره به اینکه قطع برق در شرایط فعلی اجتناب‌ناپذیر است؛ افزود: مصرف برق گناباد در شرایط فعلی در اوج مصرف 40 مگاوات است و در صورتی که خراسان رضوی با کمبود برق روبه‌رو شود، سه تا 6 مگاوات از بار مصرف کاسته شود و در صورتیکه صرفه‌جویی صورت نگیرد باید قطع برق صورت بگیرد. 

قطعی برق در شهرستان‌های محروم نباید صورت گیرد

در ادامه این جلسه، نائب رئیس شورای شهر گناباد نیز گفت: قطع برق در شهرستان‌های محرومی مانند گناباد نباید قطع شود. 

علیرضا موحد اضافه کرد: جوانان گناباد در حال مهاجرت هستند و موضوعاتی مانند قطع برق بر این مهاجرت‌ها می‌افزاید.

در ادامه این جلسه، مسوول حراست بیمارستان علامه بهلول گناباد نیز گفت: تاکنون مشکل خاصی در این بیمارستان که ناشی از قطع برق باشد، ایجاد نشده است.

علی یوسفی اضافه کرد: اگر نیم ساعت قبل از قطع برق به‌مدیریت بیمارستان اطلاع داده شود، می‌توان قطع برق را مدیریت کرد. 

پرداخت تسهیلات خرید ژنراتورهای اضطراری به‌مدیران مرغداری‌های گناباد 

در ادامه این جلسه، علیرضا حسین‌زاده رئیس اداره جهاد کشاورزی نیز با اشاره به‌اینکه امیدوارم که قطع برق در خصوص مرغداری‌ها دیگر انجام نشود؛ بیان کرد: تسهیلات خرید ژنراتورهای اضطراری به‌مدیران مرغداری‌های گناباد از محل وام‌های 14 درصد پرداخت می‌شود.

سرپرست فرمانداری گناباد نیز گفت: باید شهرستان‌های خراسان رضوی از نظر اقلیمی از هم جدا شوند، همچنین، این شرایط اقلیمی در قطع برق در نظر گرفته شود. 

محمد علی جعفری ادامه داد: ادارات هم باید در مصرف برق نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند، مسوولین ادارات باید دفتر امام جمعه گناباد را الگو قرار دهند. 

وی بیان کرد: باید کسانی که در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند، مورد تشویق قرار بگیرند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.