قدس انلاین : رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: گروه‌های نمایشی خراسان رضوی صاحب سالن استیجاری برای تمرین و اجرا می‌شوند.

گروه‌های نمایشی خراسان رضوی صاحب سالن استیجاری می‌شوند

آرش خیرآبادی اظهار داشت: 4 اولویت اصلی برای انجمن هنرهای نمایشی استان در نظر گرفته شده که شامل نگارش قوانین است زیرا در این حوزه دچار خلاء هستیم. در زیر فصل قانون، نظم را نیز اضافه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آموزش چارچوب مدار اولویت دوم ما است گفت: باید طبق این نظام آموزشی سنجش آموزش را داشته باشیم و بتوانیم ارزیابی نیز صورت دهیم و از سوی دیگر مربیان خود را نیز انتخاب کنیم. اولویت سوم انجمن هنرهای نمایشی استان، نظام شهرستان‌ها است که برای شهرستان‌ها یک سلسله قواعد و قوانینی داریم که باید با کمک نماینده شهرستان‌ها پیش ببریم و باید مشکلات خود را به صورت مدون ارائه کرده تا آن را تبدیل به طرح و برنامه کنیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی تصریح کرد: چهارمین اولویت ما، نظام اقتصادی است که به همین ترتیب باید پیش ببریم و البته نظام اقتصادی ما نیز تابعی از قانون است که نخستین قدم برای آن، ایجاد قراردادهای الگو است.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: آموزش، شهرستان، قانون و نظم و اقتصاد مهمترین اولویت‌هایی است که انجمن دنبال خواهد کرد. ما محدودیت‌های قانونی در انجمن داریم و باید نخست قوانین را مدون کرده و به تصویب برسانیم و در این زمینه اداره ارشاد نیز باید ورود داشته باشد.

وی گفت: از نظر تجهیز سالن‌ها نیز در حد ارائه تسهیلات و بهبود آن می‌توانیم اقدام کنیم تا تماشاچی احساس آزار نداشته باشد و احترامی برای تماشاچی ایجاد کنیم تا احساس کند کرامت انسانی وی حفظ شده است. گسترش سالن‌ها در حوزه اختیارات ما نیست بلکه تنها باید با صاحبان سالن‌ها وارد گفت‌وگو شویم و به آنها گروه نمایشی معرفی کنیم تا از این طریق این گروه‌‌های نمایشی صاحب سالن استیجاری شوند که در همان سالن‌ها تمرین و سپس اجرایی کنند و از این طریق گروه‌های نمایشی ما دارای هویت خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.