قدس آنلاین: تلاوت سوره‌های کوتاه قرآنی با نوای کودکانه همراه با همهمه و فریادهایی از سر ذوق و هم بازی شدن کودکان با آیه های نور در اردوگاه فضای شادی را بوجود آورده بودو کودکان حاضر در اردوگاه با شادمانی و هیجان شاخه گل‌های کاغذی را با کمک مربیان خوش ذوق خود خلق می کردند.

یک روز شاد کودکانه همراه با کلام نورانی وحی/اردوگاه گلمکان میزبان ۴۲۰نونهال قرآنی مهدالرضاهای مشهد

اردوگاه شهید بهشتی گلمکان میزبان ۴۲۰ نفر از نونهالان قرآنی مهدالرضاهای مشهد و ۱۴ شهر ستان مجاور بود که در کنار مربیانی کارآزموده خواندن قرآن را آموخته‌اند و اکنون در اختتامیه چهاردهمین جشنواره قرآنی «نسیم بهشت» کنار هم آمدند تا آنچه را که در ذهن پرورش داده اند در این جشنواره بیازمایند.

جهت دهی استعدادهای قرآنی
به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز؛ آنچه در برگزاری همایش های قرآنی اهمیت دارد، این است که جشنواره ها می توانند در کنار ایجاد انس بیش از پیش کودکان و نوجوانان با قرآن کریم استعدادهای هنری و ادبی کودک و نوجوان را به سمت قرآن مجید جهت دهی کرده و استعدادها و توانمندی کودکان و نوجوانان را برای تقویت و آموزش دهی در آینده شناسایی کند.
مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با برگزاری جشنواره قرآنی نسیم بهشت ویژه کودکان مهدالرضا(ع) که روند فعالیت آن از فروردین ماه آغاز شده و طی دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی به اجرا در آمده است، سعی بر آن داشته تا با همکاری املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهرها و شهرستان های مختلف در مسیر شناسایی و جهت دهی این استعدادها حرکت کند.

جذب کودکان به قرآن در محیط های شاد
آنچه در برگزاری این همایش بسیار جلب توجه می‌کرد، ایجاد گروه های سرگرمی با موضوعات مختلف بود که هیجانی زیبا را در میان کودکان حاضر در این اردوگاه ایجاد کرد.
کمپ های نقاشی، کاردستی، بازی گروهی، نقاشی دیواری، نقاشی با گچ، تفنگ آبی، سفال، ماهیگیری و گروه‌های مختلف بازی برای دختران و پسران با حضور مربیانی صبور، مهربان و کارآزموده شرایطی را فراهم آورده بود تا کودکان حتی لحظه ای بیکار نباشند و برای استفاده از فضاهای مختلف هنری و بازی مدام در تکاپو باشند.

اهمیت آموزش قرآن
دوران کودکی و نوجوانی دوره‌ای مهم در آموزش است و در منابع تربیتی اسلامی آموزش و تعلیم قرآن به کودکان، به ‌عنوان یکی از وظایف مهم شناخته‌ شده است. در باب اهمیت آموزش در این دوران اامیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: صفحه ذهن کودک مانند زمین خالی و آماده‌ای است که هر بذری در آن بکارند، به بار خواهد نشست.
سید مسعود میریان؛ مدیر مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با توجه به اهمیت جایگاه آموزش قرآن به کودکان در یکی از جلسات توجیهی این برنامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) می گوید: برای کسی که قرآن را به دیگران آموزش می‌دهد، همه موجودات هستی حتی ماهی های دریا هم طلب استغفار می‌کنند و این امر نشان‌دهنده بزرگی و عظمت کاری است که مربیان قرآنی عهده‌دار آن هستند.

کلاس های مهد الرضا در سال جدید
اتفاق خوبی که در سال آموزشی ۹۷ - ۹۶ افتاد این بود که به همت همکاران مرکز قرآن کریم، کلاس‌های مهدالرضا(ع) در سراسر کشور یعنی در سی و یک استان کشور با حضور بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ قرآن‌آموز دایر شد، این در حالی بود که تا سال آموزشی ۹۶ - ۹۵ تنها در ۹ استان‌ از استان‌های موقوفه‌دار کشور کلاس‌های مهدالرضا(ع) برگزار می‌شد.

چهاردهمین اختتامیه نسیم بهشت
در پایان همه تلاش‌ها مرحله مقدماتی چهاردهمین جشنواره قرآنی «نسیم بهشت» با حضور بیش از ۴۰ داور از یک تا بیستم خردادماه در تمامی مراکز مهدالرضا(ع) سطح شهر مشهد مقدس برگزار شد و قرآن آموزان مهدالرضا(ع) در مرحله مقدماتی در پنج رشته، روخوانی قرآن کریم، حفظ ۸ سوره، آیات و احادیث کاربردی، اذان و رشته قصه‌های قرآنی با هم رقابت کردند و در پایان مرحله نهایی این جشنواره با حضور قرآن آموزان منتخب مرحله مقدماتی برگزار شد.
در این اردوی یک روزه ضمن تقدیر از نونهالان قرآنی، ۶ نفر از مربیان مهدالرضا(ع) نیز که با مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی همکاری داشتند، تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.