قدس انلاین : مدیر کتابخانه دیجیتال سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: هشت میلیون منبع مطالعاتی از قبیل کتاب های خطی، چاپ سنگی و دیگر کتب و منابع، دیجیتالی شده و در سایت digital.aqr.ir قابل دسترسی برای همگان است.

هشت میلیون کتاب در کتابخانه آستان قدس رضوی دیجیتالی شد

علی ضرابی روز سه شنبه  افزود: سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی دارای بیش از 23 میلیون منبع مطالعاتی است که از این تعداد تاکنون هشت میلیون به صورت اسکن شده، صوتی، ای بوک و الکترونیکی به متقاضیان عرضه می شود.

وی اظهار کرد: ایجاد کتابخانه دیجیتال در سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی از سال 1390 آغاز شده و از سال 1395 نیز دسترسی به این کتابخانه برای همگان میسر شده است.
وی گفت: تاکنون 23 هزار نفر از 111 کشور عضو کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی شده اند و می توانند از طریق خدمات تحویل مدرک، منبع مورد نظر خود را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند.
ضرابی افزود: روزانه به طور متوسط 2 هزار کاربر اینترنتی از سایت کتابخانه دیجیتال بازدید می کنند که این امر نشان دهنده استقبال قابل توجه کاربران از این کتابخانه است.
سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی علاوه بر کتابخانه مرکزی با 28 هزار و 800 متر مربع فضای فرهنگی ـ مطالعاتی، حدود چهار میلیون جلد کتاب چاپی، بیش از 88 هزار جلد کتاب خطی منحصر به فرد، حدود 50 هزار جلد کتاب چاپ سنگی، 38 کتابخانه وابسته و 10 کتابخانه تخصصی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.