۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 609661

برگزاری سوپرجام، به اولین چالش سازمان لیگ در فصل جدید تبدیل شده است.

سوپرجام؛ یا ۲۹ تیر یا هیچ وقت!

به گزارش قدس آنلاین،باشگاه استقلال مصرانه خواهان تعویق برگزاری این دیدار است و در طرف مقابل سازمان لیگ و پرسپولیس مجدانه در برگزاری این بازی در تاریخ مقرر پافشاری می‌کنند.

اولین دوره سوپرجام در اوسط دهه هشتاد بین فولاد خوزستان و صباباطری برگزار شد. اما در برگزاری این بازی وقفه‌ای حدود ده سال ایجاد شد. اما از سه فصل پیش سازمان لیگ اعلام کرد که هر سال بازی سوپرجام برگزار خواهد شد و این بازی بین استقلال خوزستان و ذوب‌آهن برگزار شد. در فصل قبل نیز بازی سوپرجام بین پرسپولیس و نفت بود که برگزاری این دیدار بدون مشکل نبود و اسپانسر مشترک سرخابی‌ها خواهان برگزاری دربی خارج از کشور در موعد برگزاری سوپرجام بود که این امر با مخالفت سازمان لیگ روبه‌رو شد. اما این بار وضعیت مشکل‌تر از فصل گذشته به نظر می‌رسد و یک طرف سوپرجام حاضر به بازی در تاریخ مذکور نیست.

در تاریخ ۱۳ فروردین، که هنوز قهرمانی پرسپولیس در لیگ مسجل نشده بود و فینال جام‌حذفی نیز برگزار نشده بود، سعید فتاحی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ، خبر از برگزاری سوپرجام در ۲۹ تیر سال ۹۷ و قبل از آغاز لیگ داد.

یک ماه بعد، در تاریخ ۱۳ اردیبهشت، با مشخص شدن قهرمانان ایران، سعید فتاحی اعلام کرد دربی ۸۷ در قالب سوپرجام در ۲۹ تیر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در آن مقطع هیچ کدام از دو تیم، اعتراضی به این تاریخ نداشتند اما با توجه به اینکه بازی‌های تیم ملی در جام‌جهانی زودتر از چهارم تیر به اتمام نمی‌رسید و این دو تیم بیشترین تعداد ملی‌پوش را داشتند به نظر می‌رسید تاریخ اعلام شده کمی نامناسب باشد.

یکی از گزینه‌های پیش روی استقلال، عدم حضور در سوپرجام است که طبق اعلام سازمان لیگ، این اتفاق برای استقلال ۲ میلیارد تومان هزینه در پی خواهد داشت. با توجه به بدهی‌های استقلال و هزینه بالای این تیم، تحمیل ۲ میلیارد تومان هزینه اضافی چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.