معاون اول رئیس جمهور گفت: دشمن به دنبال ایجاد اختلال در صادرات فولاد، پتروشیمی، مس و نفت ایران است.

جلوگیری از صادرات پتروشیمی و فولاد هدف اصلی دشمن است

به گزارش قدس آنلاین،اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اظهار داشت: دشمن بدنبال این است که درآمد حاصل از صادرات نفت ایران را به دیگر کشورها به نقطه صفر برساند که با بحران اقتصادی در کشور دامنه اعتراضات مردمی بالا رود.

وی بیان داشت: امروز بهره برداری از طرح های مختلف فولاد در جهت افزایش تولیدات فولاد، ما را به این برنامه و سیاست نزدیک می سازد که با صادرات نفت و محصولات وابسته به نفت از جمله پتروشیمی بتوانیم اقتصاد کشور را رونق دهیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مردم باید هوشیار باشند که هدف دشمن ایجاد تنش اقتصادی و افزایش دامنه اعتراضات است که باید مردم امروز در کنار مسئولان قرار بگیرند و به ارتقای اقتصاد داخلی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز وزارت خزانه داری آمریکا به اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران تبدیل شده است، بیان داشت: با این تصور غلط که با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران هیچ اتفاقی نمی افتد، نمی توان زندگی کرد.

جهانگیری گفت: با برنامه ریزی دقیق باید اهداف دشمن را شکست دهیم و زندگی مردم را از آسیب، مصون نگه داریم.

وی اظهار داشت: امروز کشور شرایط ویژه‌ای را سپری می‌کند و در جنگ متقابل با آمریکا قرار داریم .

تحریم ها از مردادماه به مدت ۳ ماه آغاز خواهد شد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا اقتصاد ایران را نشانه گرفته است، بیان داشت: در زمانی توافق ما با آمریکا و اروپا در حوزه برجام بود اما آمریکا به تعهدات کامل خود عمل نکرد.

وی ادامه داد: آمریکا با خارج شدن از برجام، ایران را در یک سردرگمی قرار داده است و باید منتظر بمانیم که عکس العمل کشورهای اروپایی در راستای تامین ایران چگونه عمل می کنند.

جهانگیری از بازگشت تحریم ها از اول مردادماه توسط آمریکا خبر داد و بیان داشت: بنا بر اعلام آمریکا تحریم از مردادماه به مدت سه ماه آغاز خواهد شد.

وی نقش اصفهان را در دوران سخت اقتصادی و بحران‌ها بسیار پر اهمیت خواند و گفت: در طول تاریخ اصفهان همواره در حوزه صنعت و سیاسی پیشتاز بوده است و بسیاری از جریانات سیاسی و اقتصادی از اصفهان کلید خورده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایطی که مردم با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند شاهدیم که عده ای به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، گفت: برای خروج از بحران اقتصادی نیاز به ممنوعیت واردات کالاهای مشابه داخلی و رونق صادرات داریم.

تلاش وزارت امور خارجه و بانک مرکزی برای رونق صادرات

وی افزود: وقتی که تولیدات داخلی ما از کیفیت خوبی برخوردار است و قیمت مناسبی دارد واردات و خرید کالاهای خارجی دلیل ندارد و باید از واردات آن جلوگیری شود.

جهانگیری بیان داشت: برای رونق صادرات با تلاش بانک مرکزی و مسئولان سیاست خارجه بدنبال راهی هستیم که در مبادلات بانکی به مشکل برنخوریم.

وی با اظهار اینکه امروز هدف آمریکا از تحریم‌ها مشخص نیست، اعلام کرد: در گذشته اگر تحریم صورت می گرفت به خاطر رفتن ایران به پای میز مذاکره بوده است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به  محدودیت منابع آبی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بحران آب در اصفهان جدی است و اگر در تمام بخش ها ۱۰ درصد صرفه جویی صورت گیرد این مشکل حل خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.