قدس آنلاین:معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های کار آفرینی روستایی در کشور جذب شده است.

جذب ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های کار آفرینی روستایی

 به گزارش  قدس آنلاین، جندقیان در مراسم روز گرامی داشت دهیار با اشاره به موضوع اشتغالزایی روستائیان افزود: ۱۰۳ میلیارد تومان برای طرح‌های کارآفرینی روستایی تصویب شده که تاکنون ۲۵ میلیارد آن پرداخت شده و مابقی آن در مرحله پرداخت است.

وی ادامه داد: از سال ۸۲ تا سال گذشته در مجموع ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی بین دهیاری‌های کشور توزیع شده است که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن در دولت تدبیر و امید به دهیاری‌ها سراسر کشور اختصاص یافت.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه نگران مهاجرت روستائیان به شهرها نیستیم، تصریح کرد: برای پایداری جمعیت روستایی باید میزان بهره وری، سطح دانش، آموزش و محورهای توسعه اقتصادی در روستاها و در مجموع سطح معیشت روستائیان افزایش یابد.

جندقیان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار جمعیت روستایی در مجموع ۳۸ هزار روستای کشور سکونت دارند، گفت: مهاجرت روستائیان فرایندی اقتصادی، اجتماعی و کالبدی است که نیاز به تمهیدات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد لذا باید کارآفرینی روستایی و افزایش اشتغال در روستاها مورد بازنگری قرار بگیرد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش دهیاران افزود: در سال جاری برای نخستین بار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آموزش دهیاران سراسر کشور اختصاص یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.