قدس آنلاین – وحید اکرمی: رئیس هیئت فوتبال استان خراسان گفت: اخیرا متوجه شده ایم که فوتبالهای مختلط بین پسران و دختران در سالنهای فوتسال که در اختیار بخش خصوصی است، اتفاق افتاده است. این تمرینات و به اصطلاح آموزشها نه تنها در رده نونهالان و پایه بلکه در تمام رده های سنی رخ داده و متاسفانه فوتبال مختلط بین پسران و دختران مشهدی برگزار شده است.

برگزاری بازی فوتبال میان دختران وپسران درمشهد/ بازی تمرینی مختلط درسالنهای خصوصی ودرتمام رده های سنی/پیشنهادهای بیشرمانه دومربی مرد به دختران فوتبالیست

دکتر مهدی برادران در گفت و گوی اختصاصی با قدس آنلاین گفت: اخیرا موارد و تخلفاتی در حوزه فوتبال استان در حال انجام است که جای تاسف  دارد. به عنوان مثال متوجه شده ایم، افرادی از مربیان مرد به بانوان مراجعه می کنند و اعلام می کنند که در ازای دریافت مبالغی آماده اند که برای بانوان کلاس خصوصی فوتبال برگزار کنند. اینکار صددرصد خلاف قانون است. متاسفانه این اتفاق در سالنهای بخش خصوصی که نظارت چندانی روی آن صورت نمی گیرد رخ میدهد.

وی در ادامه گفت: موضوع دیگر که بسیار عجیب و تلخ تر است اینکه خبر رسیده، فوتبالهای دست جمعی و مختلط بین پسران و دختران در سالنهای فوتسال که در اختیار بخش خصوصی است، برگزار شده است. این موضوع هم  از بعد اخلاقی، موجب ناراحتی فوتبالدوستان میشود، بخصوص آنکه در شهر مقدس مشهد رخ داده  است، از طرفی به ماهیت و شخصیت دیگر مدارس فوتبال ما که کاملا سالم و سازنده هستند و مسائل و موازین قانونی را رعایت می کنند خدشه ای بزرگ وارد می کند.

برادران افزود: با توجه به اینکه عاملان برگزاری فوتبال مختلط، فاقد مجوزهای لازم هستند و زیر نظر هیئت فوتبال استان فعالیت نمی کنند، ما نمی توانیم مستقیم با متخلفان برخورد کنیم. اما هیئت فوتبال در حال تهیه اسناد و مدارک لازم است و به زودی پرونده متخلفان به دستگاه  قضایی ارسال خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از والدین چندان از فعالیت کلاسهای فوتبالی غیرمجاز آگاهی و حساسیت های لازم را ندارند.

رئیس هیئت فوتبال استان همچنین از تخلفی دیگر خبر داد و عنوان کرد: هفته گذشته جشنواره ای برای بانوان فوتبالیستی که در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی فعالیت می کنند، برگزار کردیم تا بانوان مستعد شناسایی شوند و به رده های بالاتر معرفی گردند. در این بین دو نفر مرد جوان به بانوانی که نتوانسته بودند امتیازهای لازم را کسب کنند و انتخاب شوند مراجعه کرده و خود را مربی فوتبال معرفی نموده اند. این دو اعلام کرده اند که حاضرند به عنوان مربی خصوصی با دختران جوان و نوجوان فوتبال کار کرده تا فوتبال آنها پیشرفت کند.

او افزود: جای سوال است که دقیقا چه مقاصدی پشت این پیشنهادات نهفته است و چگونه این جوانان به خود اجازه می دهند که به بانوان فوتبالیست چنین پیشنهادهایی را بدهند.

وی گفت: این اتفاقات، آبروی جامعه فوتبالی را زیر سوال می برد و جا دارد که مراجع قضایی با حساسیت زیاد و قاطعانه با متخلفان برخورد کنند.

برادران در ادامه اعلام کرد: ما به عنوان متولی فوتبال خراسان رضوی ، تاکید داریم که در حوزه فوتبال بانوان، تمام مربیان و کادر فنی و مدیران فوتبالی  باید از بین بانوان ورزشکار و ترجیحا فوتبالیست انتخاب شوند و پتانسیل آن را نیز داریم. در حال حاضر تعداد زیادی مربی خانم تحصیلکرده و متخصص داریم که بیرون از گود مانده اند و توجهی به آنها نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.