قدس انلاین : مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خشکسالی و تنش‌های محیطی سبب از بین رفتن ۳۰ درصد از محصولات مزارع گندم و جو در خراسان رضوی شده است.

"خشکسالی" ۳۰ درصد محصول مزارع گندم و جو در خراسان‌رضوی را بلعید
علیرضا نیکپور اظهار داشت: برآرود ما برای تولید گندم در خراسان رضوی در حدود 400 هزار تن بوده و پیش‌بینی ما این است که حدود 330 هزار تن را خرید کنیم.

وی ادامه داد: به علت کمبود بارش در اراضی دیم و تنش‌های محیطی که در پاییز و زمستان در مزارع آبی رخ داد پیش بینی ما این است که میزان تولید گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل 30 دصرد کاهش داشته باشد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به قیمت مناسب جو در بازار، خاطرنشان کرد: این قیمت نسبت به قیمت خرید تضمینی بیشتر است و به همین علت امسال ما به مسئله خرید تضمینی جو ورود زیادی نداشته‌ایم.

نیکپور ادامه داد: البته مشکلاتی که برای گندم وجود داشته برای جو نیز به وجود آمده  و مجموع تولید این محصول در اراضی خراسان رضوی 360 هزار تن تولید  بوده که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: امسال در تولید کلزا نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم تا کنون 2900 تن کلزا خرید کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی این است که میزان خرید تضمینی کلزا به 7500 تن برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.