معاون وزیر بهداشت گفت: دارو به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

معاون وزیر در سبزوار: دارو به اندازه کافی وجود دارد

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دارو به اندازه کافی در کشور وجود دارد و با انجام تمهیدات لازم هیچ نگرانی در حوزه درمان و سلامت مردم ایجاد نمی شود.

محمدهادی ایازی در همایش تجلیل از خیران حوزه سلامت شهرستان سبزوار افزود: در صورت تشدید تحریم های دشمن، هیچ مشکلی در حوزه تامین دارو و درمان مردم به وجود نمی آید.

وی اجتماعی شدن سلامت را از برنامه های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم  اعلام کرد و افزود: افزایش مشارکت مردم در حوزه سلامت سبب کاهش بیماریها و هزینه های درمان می شود  افزون بر این که باید از ظرفیت دستگاههای مختلف به نفع مردم استفاده شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت افزود: هم اکنون پنج میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا هستند و همین تعداد در آستانه این بیماری هستند در حالی که نیمی از آنها از بیماری خود آگاهی ندارند و ناآگاهی و غفلت مردم از این بیماری منجر به نابینایی، معلولیت و قطع عضو می شود که هم برای خود آنها، خانواده و جامعه مشکلاتی ایجاد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز با تاکید بر  اجتماعی کردن سلامت برای  کاهش بیماریهای غیرواگیردار گفت: به زودی با ایجاد معاونت اجتماعی سلامت در این شهرستان شاخص های سلامت منطقه ارتقا می یابد.

دکتر علیرضا مسلم افزود: مبارزه با بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، فشارخون و سرطان هم هزینه بر و هم تغییر نگرش آن زمانبر است از این رو از اولویت های وزارت بهداشت اجتماعی کردن مقوله سلامت است.

وی با اشاره به کمک های خیران در حوزه سلامت سبزوار افزود: امسال،  خیران نیک اندیش  18 میلیارد ریال در مراکز آموزشی درمانی این شهرستان هزینه کرده لند.

در این همایش از خیران حوزه سلامت شهرستان سبزوار تجلیل شد.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی، 37مرکز بهداشتی و درمانی،194 خانه بهداشت و 6بیمارستان  را زیر پوشش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.