قدس آنلاین - وحید اکرمی: مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: معتقدم برگزاری مراسم زیر سایه خورشید متعلق به یک شخص یا موسسه یا سازمان خاص نیست. کاروانهای زیر سایه خورشید از جنس ارادتمندان به حضرت رضا (ع) و متعلق به آنهاست. امیدواریم این ارادتها و خدمات توسط رسانه ها در اختیار عموم قرار گیرد.

حضور ۸۰کاروان رضوی در۱۵۰۰نقطه دنیا/۳۰۰خادم رضوی فرهنگ رضوی را درسه قاره نشر میدهند/ستاد رسانه ای زیر سایه خورشید تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مختاری در نشست خبری تشریح برنامه های جشن های زیر سایه خورشید و در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین اعلام کرد: به دلیل عدم عدالت رسانه ای در کشور، فعالیت کاروانهای زیر سایه خورشید به صورت مناسبی منعکس نمی شود. امیدواریم رسانه ها در این عرصه به نحو شایسته ای وارد شوند و در انتشار تصاویر و اخبار این مراسم یاری رسانند. امسال صداوسیما قولهای مساعدی داده است تا انشالله بتوانیم در این عرصه پررنگ تر حاضر شویم. در همین راستا ستاد رسانه ای مخصوص جشن های زیر سایه خورشید در کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هر ساله در جهت شناسایی و رفع ایرادات احتمالی، فرمهای ارزیابی در تمام استانهای کشور، توزیع می شود و نقاط قوت و ضعف مراسم ارزیابی می گردد. این نظرات در جهت بهبود برگزاری مراسم در سال بعد کمک شایانی به ما می کند. همچنین در داخل مجموعه نیز به یک پختگی خوبی رسیده ایم و هر ساله مراسم با قوت بیشتری برگزار می شود.

او گفت: امسال۸۰ کاروان رضوی متشکل از ۳۰۰ نفر خدمه حرم مطهر، مبلغان روحانی، مداحان، قاریان قرآنی و فعالان فرهنگی در ۱۵۰۰ نقطه جغرافیایی در کل دنیا حضور خواهند داشت.

وی افزود:جشن های زیر سایه خورشید وارد دومین دهه فعالیت خود شده است و این جشن ها حرکتی صرفا تبلیغی نیست بلکه در راستای حرکت برای زیارت از راه دور است.

وی گفت: اهداف کلی برگزاری این جشن ها فرهنگ سازی امید و شادابی ملی، زمینه سازی گسترش نشر ارادت و محبت به آستان ائمه اطهار و مشارکت نهادهای ملی و ترغیب و حمایت از حرکت های مردمی است.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی بیان کرد: با توجه به شعار سال و لزوم حمایت از کالای ایرانی حضور در مراکز صنعتی، کارخانه ها و تقدیر از کارآفرینان و کارگران نمونه از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

وی تاکید کرد: در حوزه بین الملل این جشن ها با رشد کیفی قابل توجهی امسال برگزار خواهد شد و در سه قاره آسیایی، آفریقایی و اروپایی و کشورهایی از جمله عراق، هندوستان، آفریقای جنوبی، زیمباوه، هلند بنگلادش، آلمان اجرای برنامه خواهیم داشت و در ۳۵ کشور دیگر جهان نیزجشن ها به صورت غیر حضوری و با اهدای محصولات فرهنگی و ارتباط زنده تلویزیونی با حرم مطهر برگزار می شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از محصولات متبرکی از جمله، پارچه متبرک، حرز امام رضا (ع)، نبات و نمک متبرک، گلاب، کتابهای فرهنگی و گلهای خشک شده حرم مطهر رونمایی شد. قرار است این محصولات توسط خادمان کاروان‌های زیر سایه خورشید به مردم مناطق مختلف اهدا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.