مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در تمام جوامع فرهنگ جریان اقتصادی را جهت می‌دهد و یک رابطه مستقیم بین آن‌ها وجود دارد.

فرهنگ جریان اقتصادی را جهت می‌دهد
 جعفر مروارید در مراسم اختتامیه اولین جشنواره «تولید ملی، فردای روشن» که در محل فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد، بیان کرد: وقتی از کالای ایرانی صحبت می‌کنیم در درجه اول از فکر ایرانی صحبت می‌کنیم، ملت ایران همیشه از آزمون‌ها و بحران‌های مختلف سرافراز بیرون آمده و این سرافرازی را مدیون جوانان خود است. 
وی افزود: وظیفه متولیان فرهنگی توجه به مطالبات مردم و تلاش برای پاسخ دادن به نیازهای جوانان است. جامعه ایرانی، جامعه‌ای خلاق است و خلاقیت آن در فرهنگ، ادبیات، فلسفه و کالای ایرانی دیده می‌شود. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: ملتی که صنایع معماری، حکاکی و نقاشی آن قوی باشد دارای تفکر خلاق و ظریف است. سال تولید کالای ایرانی درواقع سال توجه به جوان متفکر ایرانی است، اگر جوان متفکر ایرانی مورد تکریم و توجه قرار گیرد ارتباط بین‌المللی ایران هم تصحیح پیدا خواهد کرد. 
مروارید با بیان اینکه مردم باید با تعصب از هویت ایرانی دفاع کنند و مد را در تفکر ایرانی ببینند، عنوان کرد: ما باید در صنایع و ساختمان‌های خود از کالای ایرانی و تولید ملی استفاده کنیم. 
وی ادامه داد: کالای ایرانی باید مزیت‌های خود را در برابر کالاهای خارجی نشان دهد تا بهترین جایگزین برای آن‌ها باشد. در مشهد سوغات زائر به عنوان وسیله‌ای برای تحول اقتصاد خراسان وجود دارد. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره «تولید ملی، فردای روشن» در سال 1396 آغاز شد و در سال 97 در پنج محور برگزار شد. محورهای این جشنواره شامل مسابقه کتابخوانی، داستان کوتاه، پویش پیامکی، طراحی پوستر و فضای مجازی با هدف گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و تشویق به مصرف کالای داخلی است. 
مروارید خاطرنشان کرد: در بخش داستان کوتاه بزرگ‌سالان هزارو 500 اثر و داستان کوتاه دانش آموزی 800 اثر، برای مسابقه کتاب‌خوانی دو هزارو 500 اثر، در بخش طراحی پوستر 250 اثر و در بخش فضای مجازی 600 اثر برای ما ارسال شد و همچنین برای قسمت پیامک عددی 5 هزار پیامک را دریافت کردیم. 
وی بیان کرد: براساس نظر داوران در هر کدام از بخش‌های داستان کوتاه بزرگ‌سالان، داستان کوتاه دانش آموزی، طراحی پوستر و فضای مجازی 5 نفر شایسته تقدیر اعلام شدند و برای مسابقه کتابخوانی و همچنین پیامک عددی هم در هر کدام 10 نفر انتخاب و تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.