قدس انلاین : رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تلفات ناشی از حوادث رانندگی محورهای روستایی استان در بهار امسال نسبت به زمان مشابه پارسال 16.67 درصد کاهش داشته است.

تلفات رانندگی در جاده های روستایی خراسان رضوی کاهش یافت

نصیر برادران روز چهارشنبه  افزود: در بهار امسال در مجموع 160 نفر در جاده های برون شهری استان جان باختند که 30 نفر مربوط به راههای روستایی بود که این رقم نسبت به بهار پارسال 6 نفر کمتر شده است.

وی گفت: پارسال با وجود کاهش تلفات رانندگی در جاده های بین شهری استان، آمار جانباختگان سوانح مسیرهای روستایی 26.6 درصد رشد داشت که بر آمار کل تلفات جاده ای استان تاثیر گذاشت.
این مسئول، 40 و 20 درصد از تلفات جاده های روستایی استان را به ترتیب مربوط به موتورسواران و عابران پیاده دانست و اظهار داشت: علت اصلی این تصادفات افزایش سرعت در جاده های روستایی و عدم تناسب جاده و ایمنی آن با سرعت وسائل نقلیه بوده است.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اسفند پارسال برای نخستین بار اقدامات اولیه برای مقابله با افزایش تلفات در محورهای روستایی در قالب آموزش دهیاران برای فرهنگ سازی و اصلاح رفتار رانندگان و مردم در استان صورت گرفت.
برادران افزود: این اطلاع رسانی که با مشارکت استانداری، راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر انجام شد نقش قابل توجهی در کاهش تلفات، سرعت وسائل نقلیه و افزایش ایمنی موتورسواران و عابران پیاده در مسیرهای روستایی ایفا کرد.
وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی با 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی، پارسال رتبه پنجم کشور را در رشد شمار جانباختگان این حوزه داشت و بر اساس اعلام پزشکی قانونی از 733 نفر کشته شدگان سوانح جاده ای این استان، 138 نفر در محورهای روستایی جان باختند.
سالانه 6 هزار تصادف دارای کروکی در جاده های خراسان شمالی رخ می دهد که یک سوم این تصادفات مربوط به جاده های روستایی است.
یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی ساکن سه هزار و 340 روستای این استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.