قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره به اعتماد به توان مهندسان داخلی، گفت: در نتیجه تعمیر ۶۰ بوژی قطار شهری، صرفه جویی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان حاصل شد.

صرفه‌جویی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی تعمیر ۶۰ بوژی قطار شهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، وحید مبین مقدم، در آیین رونمایی از تعمیر اساسی ناوگان خط یک قطار شهری مشهد که در محل تعمیرگاه سنگین شرکت بهره برداری قطار شهری برگزار شد، اظهار کرد: سیستم‌های حمل و نقلی عمدتا بعد از پروسه چند ساله نیازمند تعمیر اساسی هستند. از این‌رو قطارشهری نیز پس از طی ۵۰۰ هزار کیلومتر نیازمند تعمیر است و امروز با تعمیر۶۰ بوژی صرفه‌ جویی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ کارشناسان زیمنس آلمان بازدیدی از قطار شهری مشهد داشتند، افزود: آنان پیشنهاد یک میلیون یورویی برای تعمیرات نیمه اساسی ناوگان مطرح کردند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با توجه به رقم بالای پیشنهادی برای تعمیر اساسی ناوگان، بیان کرد: پس به صورت موازی، مکاتباتی با سایر شرکت‌ها صورت گرفت که به دلیل تحریم‌ها به نتیجه نرسید.

مبین مقدم به از رده خارج شدن ۱۰ واگن از مجموع ۶۰ واگن خط یک اشاره کرد و توضیح داد: این تعداد واگن به دلیل رد شدن از حدود استاندارد، از سرویس دهی خارج و در تعمیرگاه زمین‌گیر شده بود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس با جمع‌آوری دانش در داخل کشور و مهندسی معکوس، این کار به صورت آزمایشی در تابستان سال قبل بر روی یک واگن اجرایی و تست شد و موفق عمل کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد به در دست اجرا بودن تعمیرات اساسی خط یک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعمیر اساسی ۱۶ دستگاه بوژی از ۶۰ دستگاه واگن خط یک انجام شده و ۱۱ دستگاه نیز در حال سرویس‌دهی است.

مبین مقدم خاطر نشان کرد: شرکت زیمنس آلمان برای تعمیر اساسی، آموزش نیروی انسانی و اورهال هر واگن قطار شهری، رقمی معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درخواست کرده بود که برای مجموع واگن‌های نیازمند تعمیر، رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد. اما با مهندسی معکوس قطعات در داخل کشور این رقم به ۱۴ میلیارد تومان کاهش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.