قدس آنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق برآورد انجام شده حجم ذخایر معدنی خراسان رضوی ۳ میلیارد تن است.

حجم ذخایر معدنی خراسان رضوی ۳ میلیارد تن است

به گزارش قدس آنلاین، قربان میرزایی در جلسه کمیسیون معدن اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده میزان ذخیره معدنی این استان ۳ میلیارد تن برآورد شده که  رقم قابل توجهی است.

وی افزود: حوزه معدن می تواند با توجه به ظرفیت های بالا در طرح کارورزی و به کارگیری دانش آموختگان دانشگاهی  در این بخش و آموزش آنان ورود جدی تری داشته باشد که در این بخش می توان از ظرفیت نظام مهندسی معدن استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:با توجه به اینکه مناطق روستایی و محروم  خراسان رضوی دارای ظرفیت معدنی خوبی هستند می توان از فرصت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی برای سرمایه گذاری و ارائه طرح های مناسب در این حوزه بهره برد که هم به توسعه این مناطق و ایجاد اشتغال و هم تقویت بخش معدن و فرآوری معدنی کمک می کند.

میرزایی گفت: تشکیل پنجره واحد معدنی از جمله مباحث مهمی است که در این حوزه باید دنبال شود که با توجه به بعد ملی این موضوع باید با جدیت از مرکز پیگیری شود.

وی اظهارکرد: به منظور حل مشکلات حوزه معدن باید  شورای حل اختلافات بین دستگاه ها در حوزه معدن با سرعت بیشتر در فواصل زمانی کوتاهتر تشکیل جلسه داده و مباحث را پیگیری ورفع کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تدوین نقشه راه حوزه معدن استان گفت: این مهم به نظام یافتگی و  هدف گذاری مناسب در حوزه معدنی کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.