قدس آنلاین: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال ۸۷۰ میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی و عبور از بحران کم آبی به این استان اختصاص یافت.

۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با تنش آبی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، حجتعلی شایانفر در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان سبزوار افزود: با اجرای طرحهای عبور از تنش آبی و صرفه جویی در مصرف آب مشکلی به لحاظ قطع و جیره بندی آب ایجاد نمی شود.

۳۰ شهر در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی تابستان امسال با تنش آبی مواجهند.

وی در ادامه، مدیریت بحران را نیازمند هماهنگی همه دستگاهها ذکر و بیان کرد: برای مقابله با شرایط بحران شش هدف عملیاتی و ۶۱ فعالیت در خراسان رضوی تعریف شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در نظام مدیریت بحران باید علاوه بر شناسایی مخاطرات و نقاط آسیب پذیری، بانک اطلاعاتی ماشین آلات و میزان خطر پذیری آنها نیز مشخص شود.

وی به ایجاد شبکه داوطلبان روستایی نیز اشاره و بیان کرد: ایمن سازی خانه ها روستایی در قالب برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و ۳۰ درصد واحدهای روستایی در طول این دوره مقاوم و بهسازی می شوند. امسال نیز شش درصد خانه های روستایی در خراسان رضوی در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی مقاومسازی می شوند.

شایانفر طرح جامع بیمه همگانی خانه های روستایی را از دیگر برنامه های امسال ذکر و بیان کرد: هدف این طرح ارائه بخشی از خسارات در هنگام حوادث است.

وی در ادامه همچنین گفت: عملیات عمرانی ۱۱ سالن مدیریت بحران در خراسان رضوی نیمه تمام است که با توجه به کمی اعتبارات، تکمیل این مکانها همیاری و مشارکت دستگاههای شهرستانی را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.