قدس انلاین-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت : نقشه راه حوزه معدن استان با کمک بخش خصوصی و تشکل های معدنی تدوین می شود.

نقشه راه حوزه معدن خراسان رضوی تدوین می‌شود

قربان میرزایی در جلسه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اظهار کرد: تدوین این نقشه باعث نظام یافتگی، هدف‌گذاری مناسب بر مبنای ظرفیت‌های قابل توجه استان می‌شود.

  وی عنوان کرد : تشکیل پنجره واحد معدنی از جمله مباحث مهمی است که در این حوزه باید دنبال شود که با توجه به بعد ملی این موضوع باید با جدیت از مرکز پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود 44 ماده از 64 ماده معدنی کشور در استان افزود: ظرفیت‌های معدنی استان بسیار قابل توجه است چنانکه بر اساس برآوردها حدود 3 میلیارد تن حجم ذخایر معدنی استان است.

میرزایی ادامه داد: حل مشکلات معادن و صنایع معدنی استان و تقویت این حوزه در توسعه و اشتغال استان بسیار مهم است. بدین منظور باید کمیته حوزه معدن زیر مجموعه ستاد تسهیل فعال شود و کمیته ماده 24 مکرر قانون معادن هم برای حل اختلافات بین دستگاه‌ها در حوزه معدن با سرعت بیشتر در فواصل زمانی کوتاهتر تشکیل جلسه داده و مباحث را پیگیری و رفع نماید.

وی خاطرنشان کرد: حوزه معدن با توجه به ظرفیت‌های بالا باید در طرح کاروزی و به کارگیری دانش آموختگان دانشگاهی استان در این بخش و آموزش آنان ورود جدی‌تری داشته باشد و این حوزه با محوریت نظام مهندسی معدن استان اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت تدوین طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه معدن با مشارکت کمیسیون معدن، بیان کرد: با توجه به اینکه مناطق روستایی و مناطق محروم استان چون شرق استان دارای ظرفیت معدنی خوبی است می‌توان از فرصت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی برای سرمایه‌گذاری و ارائه طرح‌های مناسب در این حوزه بهره برد که هم به توسعه این مناطق و ایجاد اشتغال و هم تقویت بخش معدن و فرآوری معدنی کمک نمود.

 وی برای فراهم و مشخص تر شدن زمینه های سرمایه گذاری استان بر تسریع در انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی معدن استان تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.