مهناز خجسته نیا: خط و نشان رئیس پلیس راه خراسان رضوی برای جمع شدن بساط مشکلات جمعه بازار شهید شوشتری این بار با تعیین ضرب الاجل همراه شد.

ضرب الاجل رئیس پلیس راه خراسان رضوی بخاطر مشکلات جمعه بازار مشهد

سرهنگ هادی امیدوار روز گذشته در گفت‌وگو با گزارشگر ما با بیان اینکه احداث این بازار از نظر ما غیرمجاز بوده، گفت: هرگز یک راه روستایی با عرض 6 متر ظرفیت تردد این حجم وسیله نقلیه را ندارد.

وی راه جمعه بازار شهید شوشتری را متناسب با حجم تردد جمعیت یک روستا عنوان کرد و افزود: اگر حادثه‌ای در این محور اتفاق بیفتد به طور قطع شهرداری را که عامل این حجم تردد است مقصر می‌دانیم.

وی با اشاره به پل کشف رود واقع شده در انتهای پنج تن اظهار داشت: این پل کم عرض تردد این حجم خودرو را بسیار محدود می‌کند که این امر بر مشکلات جمعه بازار افزوده است.

*انتقال اشتباه جمعه بازار

رئیس پلیس راه خراسان رضوی از انجام مکاتبات خبر داد و گفت: از آنجا که انتقال جمعه‌بازار اشتباه بوده تلاش می‌کنیم که راهداری این بازار را جمع کند.

سرهنگ امیدوار با بیان اینکه موضوع در کمیسیون ایمنی و در دادگستری مطرح و در حال بررسی است، افزود: از آنجا که این منطقه اصلاً حوزه شهری نیست؛ بنابراین مجبوریم از تردد خودروهای شهرداری به آن منطقه جلوگیری کنیم.

وی درباره تعامل شهرداری با اداره راه و راهداری برای واگذاری این منطقه به شهرداری برای عریض کردن و ساماندهی جاده منتهی به بازار گفت: راهداری هم در این زمینه هر اقدامی بخواهد انجام دهد، تا زمانی که ما امنیت آنجا را مناسب تشخیص نداده‌ایم، اجازه فعالیت ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات ترافیکی این جمعه بازار اظهار داشت: شهرداری مشهد باید یا اقدام به جمع‌آوری بازار کند و یا بستر تردد سهل را فراهم کند.

به گفته وی تعریض ورودی بازار به شکل بلوار یکی از اقدام‌های ضروری است اما هنوز اقدامی در این جهت صورت نگرفته است.

*ناهماهنگی شهرداری با پلیس راه

سرهنگ امیدوار با انتقاد از ناهماهنگی شهرداری با پلیس راه گفت: اگر شهرداری در مهلت ضرب الاجل، اقدامی در جهت رفع مشکلات ترافیکی منطقه انجام ندهد به طور قطع از تردد خودروهای این بازار جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی نسبت به بروز خطرات احتمالی در پی ایجاد این بازار هشدار داد و افزود: تصور کنید خانواده‌ای نیاز اورژانسی به بیمارستان داشته باشد قطعاً در این ترافیک نمی‌تواند خود را به بیمارستان برساند؟

این مقام مسئول محل پیشین جمعه بازار مشهد واقع در بلوار میامی و در منطقه مهرآباد را به‌ دلیل چند راه دسترسی، مکان مناسب‌تری برای این نوع از روز بازارها عنوان کرد و اظهار داشت: مکان جدید جمعه بازار مشهد از نظر کارشناسی رد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.