قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: بهره گیری از ظرفیت جشن‌های دهه کرامت در راستای تقویت تعاملات فرهنگی در حوزه بین الملل و جهان اسلام امری ضروری است.

استفاده از ظرفیت جشن‌ دهه کرامت برای تقویت تعاملات فرهنگی در حوزه بین الملل
 علی رضا رشیدیان در چهارمین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت افزود: مفتخر به میزبانی حجت خداوند در روی زمین و امامزادگان واجب التعظیم بویژه حضرت معصومه (س)، احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و عبدالعظیم حسنی (ع) هستیم.

وی ادامه داد: وجود این اماکن مقدس ظرفیتی بی بدیل در حوزه فرهنگی است و استفاده از فیوضات و برکات بقاع متبرکه در راستای تقویت تعاملات فرهنگی ضروری است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شعار دهه کرامت مبنی بر خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) گفت:ترویج فرهنگ کریمانه امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به عنوان یکی از رویکردهای مهم برنامه‌های دهه کرامت باشد.

رشیدیان افزود: جشن‌های دهه کرامت امسال به دلیل شرایط داخلی، خارجی و بین المللی در مقایسه با سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سال عمر با برکت انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: باید از این مناسبت برای احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی که خودباوری و خداباوری و استقلال است بهره گرفت.

استاندار گفت: در شرایطی که استکبار جهانی از هیچ اقدامی برای فشار به ملت ایران در ایجاد اختلاف بین قوا و دستگاه‌های اجرایی کوتاهی نمی‌کند، باید با ایجاد روحیه نشاط و شادابی و تبیین دستاوردهای بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی باور همراهی دولت با مردم تقویت شود.

رشیدیان یکی از شاخص‌های حرکت در مسیر انقلاب اسلامی را کسب رضایتمندی مردم دانست و افزود: به طور قطع تمامی خادمان مردم دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند و برای رفع مشکلات آنان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور طی ۴۰ سال گذشته تصریح کرد: این موضوع که امروز در منطقه به عنوان کشوری مستقل و صاحب نظر ایفای نقش می‌کنیم از جمله برکات پیروزی انقلاب اسلامی است که باید برای مردم تبیین شود و جشن‌های دهه کرامت فرصتی مناسب برای تقویت تعامل و ارتباط با مردم و انسجام و اتحاد درونی بر مبنای سیره رضوی است.

استاندار با اشاره به مناظرات وتعاملات حضرت رضا (ع) گفت:باید از ظرفیت این جشن‌ها برای گفتمان با ادیان الهی مبتنی بر فرهنگ رضوی و حب به پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) با نگاه معرفت افزایی استفاده کرد.


رشیدیان افزود: جشن‌های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود که به نام روز دختر نامگذاری شده است و با توجه به تهاجمات گسترده‌ای که دشمنان در خصوص موضع جایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده اند باید این روز برجسته شود و دختران در این مناسبت به صورت ویژه تکریم شوند.

وی تصریح کرد:استفاده از ظرفیت رسانه اعم از مکتوب و غیر مکتوب به منظور اطلاع رسانی مناسب و گسترده برای استفاده از برنامه‌های این دهه ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت کشور گفت:جشن‌های این دهه با رویکرد معرفت افزایی، وحدت آفرینی و خدمت کریمانه دنبال می‌شود.

حجت الاسلام ارزانی افزود: با محوریت اهل بیت (ع) تمامی نگاه‌ها و سلایق به سمت خدمت صادقانه و کریمانه به این ساحت مقدس هدایت می‌شود.

وی تصریح کرد: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ۲۵ برنامه، حرم مطهر احمدابن موسی (شاهچراغ) ۵۰ برنامه، آستان مقدس رضوی ۱۴ عنوان برنامه در حرم مطهر، ۱۰ عنوان در شهر مشهد و ۱۹ برنامه در گستره ملی و ۹ عنوان برنامه در حوزه بین الملل در ۴ کشور برنامه ریزی کرده اند و همچنین کاروان زیر چتر خورشید حرم مطهر رضوی در ۱۵ کشور طی این دهه برنامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.