رشتخوار - رییس اداره کار رشتخوار گفت:در سال جاری برای طرحهای اشتغال فراگیر تاکنون ۵ طرح با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان به بانکهای عامل معرفی شده اند.

هشت میلیارد تومان برای طرحهای اشتغال فراگیردر رشتخوار به بانکها معرفی شده اند

به گزارش قدس آنلاین، علی ثابت در کار گروه اشتغال شهرستان رشتخوار گفت: دولت برای ایجاد اشتغال  بسته های حمایتی در غالب  (طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی –مشوق های بیمه ای کارفرمایی  - مشاغل خانگی – تسهیلات روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر) در دستور کار قرارداده که در طرح مشاغل خانگی در سال گذشته  مبلغ ۹۲۰۰ میلیون ریال اعتبار با کارمزد ۴ درصد سهمیه شهرستان رشتخوار جذب شده است.

وی اظهار داشت:در طرح کارورزی تاکنون ۵ نفر از فارغ التحصیلان در شهرستان رشتخوار  بهره مند شده اند.

به گفته وی  تاکنون ۷۰طرح تسهیلات روستایی و عشایری با اعتبار۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۹۷ نفر در کمیته فنی و کارگروه اشتغال شهرستان مصوب و پس از تایید در کمیته فنی و کارگروه اشتغال استان به بانکهای عامل معرفی شده اند.

 ثابت گفت:این طرحها با موضوع فعا لیت تولید  گل رز- پسته پاک کنی - بوم گردی  - کلینیک دامپزشکی و گیاه پزشکی -  پرورش دام سبک و سنگین  - اسلایس پیاز و بسته بندی چاشنی و ادویه و زعفران وعرقیات گیاهی ودارویی  - پرورش قارچ - تولید انواع محصولات گلخانه ای - پرورش زنبور عسل  - کره گیری از پسته  - بهسازی اماکن دام روستایی - قالی بافی - تولید دربهای چوبی -  کاشت و تولید گیاهان دارویی  - پرورش ماهی  - تاکسی مسافری و ... می باشد مسئول اداره کار وامور اجتماعی رشتخوار گفت:برای استفاده از این تسهیلات متقاضی به سایت سامانه کارا مراجعه و پس از ثبت نام و بارگذاری مدارک و مجوز بروز در قالب رسته های اولویت دار طرح را  برای بررسی به دستگاه اجرایی ارسال نماید.

 لازم به ذکر است کارمزد این تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی ۶ درصد و در مناطق روستایی و عشایری  مرزی ۴ درصد و برای سرمایه در گردش نواحی صنعتی ۱۰ درصد می باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.