ساری- دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت از برگزاری این همایش در روزهای ٢٧ تا ٢٩ تیرماه در بابلسر خبر داد.

متناسب با تعداد مهندسان، کار وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کامران حسن زاده عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در مرکز جهاددانشگاهی مازندران  با اشاره به اینکه این همایش را در راستای انتقال تجربه و علم آموزی برگزار می کنیم، اظهار کرد:٢١ سال از تشکیل نظام مهندسی می گذرد اما متاسفانه کارکرد این مجموعه برای عموم ناشناخته است.

دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت یادآور شد: مازندران ٣٥ هزار عضو مهندس دارد و متناسب با تعداد مهندسان کار وجود ندارد.

حسن زاده اضافه کرد: برای برون رفت از این معضل باید با انتقال تجربه از کشورهای موفق، نسبت اشتغال مهندسان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح توانمند سازی مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان را در این پروسه علمی در برنامه کاری داریم.

دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ٤٠٠ هزار نفر عضو نظام مهندسی در ایران هستند، افزود: در این همایش سه روزه، بیش از ١٢٠٠ نفر از مهندسین مازندرانی شرکت دارند.

حسن زاده اضافه کرد: ثبت نام به صورت آزاد در حال انجام بوده و البته از دیگر استانهای دیگر هم تقاضا شرکت در همایش را داریم.

دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت یادآور شد: هشت رشته اصلی برای این همایش پیش بینی شده است و اساتید دانشگاه مازندران به عنوان دبیر این کارگاه انتخاب شدند و دستیارانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، اتریش، هند و اسپانیا نیز به عنوان منتقل کننده تجربه حضور خواهند داشت.

حسن زاده بیان کرد: در کنار این رویداد علمی، برگزاری نمایشگاهی با بیش از ۵۰ غرفه در دستور کار قرار دارد و دوره‌ها با ساعت مشخص برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت مهندسان ایران در برخی کشورهای همسایه و حتی مجامع بین المللی استفاده نمی‌شود، افزود: ساخت و ساز در کشور به صورت کاملاً صنعتی نبوده و متأسفانه اغلب ساختمان‌های بتنی با علم روز دنیا ساخته نمی ‌شوند.

دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی از حضور وزیر ارتباطات و وزیر کار و امور اجتماعی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه همایش خبر داد و گفت: با پیگیریهای استانداری مقرر شد که تمام شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان در این همایش شرکت کنند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: جهت حضور در مجامع و همایش های  بین المللی نیازمند انتقال تجربه از کشورهای پیشرفته هستیم و در نظام مهندسی کشور استارت خوبی برای به روز کردن تجربیات مهندسان زده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.