قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: سهم استان از تسهیلات اشتغال کشور در بخش‌های مختلف از اشتغال روستایی تا تبصره ۱۶، کمک‌های فنی و اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

سهم بیش از 2 هزار میلیاردی خراسان رضوی از تسهیلات اشتغال کشور

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان با بیان این مطلب اظهار کرد: در قالب تسهیلات توسعه اشتغال روستایی امسال سهم اولیه استان 6100 میلیارد ریال تعیین شده است که از این مبلغ هم اکنون 3050 میلیارد ریال آن به استان تخصیص یافته است.


وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات برای مناطق مرزی 4 درصد و روستایی بین 6 تا 10 درصد است، عنوان کرد: در این بخش از ابتدای امسال 22 هزار طرح در سامانه کارآ ثبت شده که عمده آن‌ها دارای نواقصی بوده که برای اصلاح بازگردانده شده‌اند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین 720 طرح هم بعد از انجام کار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: همچنین 18 هزار میلیارد ریال، میزان تسهیلات اشتغال فراگیر بوده که تا کنون 350 میلیارد ریال آن در قابل 72 طرح در بانک‌ها تعیین تکلیف شده است.

وی تصریح کرد: رقم تسهیلات تبصره 16 و اشتغال‌های حمایتی مربوط به دستگاه‌ها و نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) نیز 640 میلیارد ریال بوده  که نسبت به سال قبل 20 درصد رشد دارد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در سال گذشته با تسهیلات این حوزه بالغ بر 16 هزار اشتغال جدید ایجاد شد که نقش مهمی در استقلال بخش قابل توجهی از خانواده‌های تحت پوشش این نهادها داشته است.

رشیدیان بیان کرد: علاوه بر این ارقام، برای رونق تولید و کمک به حفظ و ایجاد اشتغال در این بخش یک هزار و 170 میلیارد ریال نیز در قالب کمک‌های فنی و اعتباری برای حمایت بخش تولیدی اعم از صنعتی ، گردشگری و کشاورزی تعیین شده است که ظرفیت بالقوه و ارزشمندی در این زمینه است.

وی گفت: رقم کمک‎های فنی و اعتباری در سال گذشته 240 میلیارد ریال بود که آثار خوبی هم در کمک به واحدهای تولیدی و کاهش سود تسهیلات دریافتی آنان داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه استان در سال گذشته در حوزه اشتغال با ایجاد 123 هزار و 900 اشتغال، رتبه نخست کشور را در این بخش به خود اختصاص داد، تاکید کرد: استان ما در سال 96 با اختصاص 16 درصد اشتغال کشوربه خود عملکرد خوبی داشت و به هدف سال نخست برنامه ششم توسعه که ایجاد 123 هزار اشتغال جدید بود، دست یافت .

وی عنوان کرد: در این میان همچنان با متوسط رشد  2 درصدی نرخ مشارکت استان در سال گذشته و افزوده شدن جمعیت قابل توجه به متقاضیان کار و اشتغال، در حال حاضر 263 هزار جویای کار داریم، حال آنکه به تاکید رئیس جمهور در سفر اخیر، در استانی چون خراسان رضوی با ظرفیت‌های گسترده و 30 میلیون زائر و مسافر نباید کسی بیکار باشد.
 
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع این شرایط می‌طلبد در تداوم اقدامات سال گذشته در حوزه تولید ، اشتغال و رونق اقتصاد استان امسال نیز با یک همت همگانی همه حوزه‌ها به ویژه بخش خصوصی در تعامل و همکاری با بخش‌های دولتی و عمومی و نیز همکاری و مشارکت بیش از پیش بانک‌ها به موضوع ورود یافته و با استفاده از ظرفیت قابل توجه تسهیلات تعیین شده و مبتنی بر توانمندی‌ها و منابع استان اقدامی برجسته را شکل دهیم.

رشیدیان با بیان اینکه هدف ‌گذاری امسال برای ایجاد 110 هزار اشتغال جدید بوده است، گفت: در این راستا تقسیم‌بندی و تعیین سهمیه شهرستانی و دستگاهی مشخص شده و باید همه بر این امر و استفاده از شرایط موجود برای ارتقا اقتصاد استان و معیشت خانواده‌ها بهره گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.