قدس انلاین : مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : وضعیت سهام جبرانی سهامداران پروژه پدیده تا سقف 12 هزار و 720 ریال نهایی شده و در سامانه شرکت اعمال شده است .

وضعیت سهام جبرانی سهامداران پروژه پدیده نهایی شد

پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی روز جمعه به نقل از علی رسولیان گزارش داد: باید تشریفات اداری این موضوع در بورس انجام شود، این شرکت منتظر دریافت مجوز قضایی بود که با صدور و دریافت آن در روزهای اخیر این امر هم به سرعت انجام می شود.

وی با اشاره به انجام توافقات اولیه برای جلب مشارکت بانکها در پروژه پدیده شاندیز و مدیریت سهام های خرد، بیان کرد: با توجه به پیگیری های استاندار از طریق دستگاه ها و بخش های مختلف از جمله بانکها و شرکت های سرمایه گذاری، در دو هفته اخیر نشست هایی با بانک مرکزی و شرکت های سرمایه گذاری در تهران برگزار شد.
رسولیان افزود: همچنین با مجموعه رایزنی های صورت گرفته، زمینه های مشارکت بانک ها در پروژه و مدیریت سهام مربوطه بررسی و راهکارها و زمینه های تحقق آن ارزیابی شد.
وی تصریح کرد: در این نشست ها توافقات اولیه انجام شد و گروه کارشناسی به این منظور با حضور بانک ها و مسئولان مربوطه تشکیل شده تا پیش نویس چهارچوب های کاری در این رابطه تدوین شود.
به گفته وی، هم اکنون پروژه پدیده شاندیز فعال است و 2 هزار نفر در بخش های مختلف این پروژه در دست ساخت، مشغول به کار هستند.
رسولیان تصریح کرد: مهمترین مساله بعد از حل و فصل مباحث قانونی، مدیریت سهام پروژه بود که در دست پیگری و اقدام است و امید است سریعتر این موضوع به نتیجه مطلوب رسیده و مشکل بسیاری از سهامداران خرد حل شود.
پروژه پدیده شاندیز با 130 هزار سهامدار در سال های گذشته به دلیل تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاه مربوطه، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات با دستور مراجع قضایی متوقف شد که حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد آن در سه، چهار سال گذشته از جمله دغدغه های جدی مسئولان استان و کشور بوده است.
طی حدود سه سال گذشته تلاش های بسیار از سوی مسئولان استانی و کشوری برای حل مشکلات این مجموعه، ازسرگیری عملیات اجرایی آن و رفع مشکلات سهامداران انجام شد که اکنون به نتیجه رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.