قدس انلاین : رییس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دما در روزهای ابتدایی هفته آتی در مناطق گرمسیری این استان تا 47 درجه افزایش می یابد.

گرما در خراسان رضوی تا 47 درجه افزایش می یابد

یحیی قاینی پور روز جمعه  افزود: اوج گرمای هوای استان برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی پیش بینی شده است که در این ایام بیشینه دمای مشهد به 43 درجه می رسد.

وی بیان کرد: بیشینه دمای امروز مشهد 37 درجه سلسیوس پیش بینی شده که به تدریج افزایش یافته و در روز یکشنبه به بالاترین حد خود می رسد.
وی از تداوم وزش باد به نسبت شدید تا شدید در استان خراسان رضوی در چند روز آینده خبر داد و گفت: وزش باد در برخی از مناطق استان به ویژه در نیمه جنوبی و شرقی همراه با گرد و غبار پیش بینی شده است.
قاینی پور ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد در 24 ساعت گذشته در شهرستان های تربت حیدریه و تایباد با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای 13 درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 43 درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
با گسترش جریانهای گرم جنوبی در اغلب نقاط کشور، خراسان رضوی در طول هفته ای که گذشت روزهای گرمی را سپری کرد که طبق پیش بینی های انجام شده در هفته آینده گرمای هوا در این استان شدت می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.