عضوهیأت رئیسه شورای اسلامی‌شهر تهران از مقاومت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در انتشار نام رسانه‌ها در کنار خبرنگارانی که طرح ترافیک گرفته‌اند ، انتقاد کرد و گفت: ازشهرداری می‌خواهیم در این زمینه به آئین‌نامه عمل کند .

انتقاد عضو شورای شهر تهران از مقاومت معاونت ترافیک شهرداری در انتشار لیست رسانه‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس‌آنلاین، زهرا نژادبهرام در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره چرایی مقاومت مدیران ترافیکی شهر تهران در برابر خواست اعضای شورا و اهالی رسانه برای انتشار نام رسانه‌ها در کنار خبرنگارانی که موفق به دریافت طرح ترافیک شده‌اند، گفت: دلیل  مقاومت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری را در این قضیه نمی‌دانم درحالی که انتشار اسامی‌رسانه‌ها در کنار نام خبرنگاران به شفافیت موضوع کمک شایسته‌ای می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر بر انتشار نام رسانه‌ها در کنار لیست خبرنگارانی که طرح ترافیک گرفته‌اند و اخیراً اسامی آنان در سایت شفافیت آمده است، اصرار دارد، تصریح کرد: بارها در صحن شورا  به موضوع یاد شده اشاره کرده‌ایم اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی در پاسخ به این سؤال که شورای شهر در صورت تداوم مقاومت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در عدم انتشار نام رسانه‌ها چه واکنشی خواهد داشت؟ گفت: فعلاً برنامه خاصی در این زمینه نداریم فقط می‌خواهیم به شهردار تهران نامه بزنیم و از ایشان بخواهیم تا معاونت حمل و نقل و ترافیک به آئین نامه مربوط به طرح ترافیک عمل کند.

نژاد بهرام  با انتقاد از نحوه شناسایی و تأییدهویت خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک، بیان داشت: شورای شهر برای خبرنگاران سهمیه‌ای درنظر گرفته بود که قاعدتاً ‌باید هویت آن‌ها از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و انجمن‌های صنفی روزنامه نگاران تأیید و به شهرداری معرفی می‌شد که ظاهراً در تصمیم گیری‌ها و انجام وظایف اختلاط  شده است. درواقع چون معاونت حمل و نقل می‌خواست مصوبه شورا را اجرا کند تا خبرنگاران مثل سال‌های قبل ازطرح ترافیک برخوردار شوند، وقتی دید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد حاضر به معرفی خبرنگاران نیست، طی آئین نامه‌ای خود اقدام به این کار کرده در حالی که در این رابطه مسئولیتی نداشته و در مقام راستی آزمایی نبوده است.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران در خاتمه اصلاح روش توزیع طرح خبرنگاری را ضروری دانست و گفت: در این زمینه همه چیز باید شفاف باشد.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.