قائم مقام آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل با توسعه چشمگیری روبه‌رو است.

 فعالیت‌های گسترده آستان قدس رضوی در سطح جهانی در دهه کرامت

سید مرتضی بختیاری در نشست خبری که امروز به مناسبت آغاز دهه کرامت در تهران برگزار شد، درپاسخ به پرسش خبرنگار «قدس آنلاین» به گستره فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: امسال آمار وسیعی از حضور و فعالیت آستان قدس رضوی در کشورهای دیگر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت احیا و توسعه تمدن اسلامی، بعد بین‌المللی جشنهای دهه کرامت را بستری برای تحقق آرمان هجرت حضرت رضا(ع) عنوان کرد و افزود: ما برای تمدن‌سازی باید به سیره حضرت رضا(ع) مراجعه کنیم و باید دو سال حضور در «مرو» را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

بختیاری ادامه داد: جلسات علمی‌و مناظره ثامن‌الحجج(ع) از بهترین الگوهای عملی تمدن‌سازی است که باید از آن استفاده کنیم.

قائم مقام آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای تحقق این امر از نخبگان جهان اسلام کمک گرفته‌ایم، اظهارکرد: علمای شیعه و سنی برای معرفی شخصیت علمی ‌و ارایه راهکار عملی در بهره‌مندی از سیره تمدنی امام هشتم(ع) همکاری می‌کنند، باید از این ظرفیت برای احیای تمدن نوین اسلامی ‌استفاده کنیم.

سید مرتضی بختیاری هم اندیشی علمای مسلمان را زمینه ساز وحدت اسلامی‌ عنوان کرد و گفت: به همین منظور همایش‌هایی با حضور علمای شیعه و سنی با محوریت ثامن الائمه(ع) برگزار شده است.

وی در بخش دیگری به حضور سفیران آستان حضرت رضا(ع) در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش مزارات با هدف تحکیم وحدت اسلامی‌ برگزار خواهد شد.

بختیاری افزود: در این همایش از حضور نخبگان و اندیشمندان شیعه و سنی بهره‌مند خواهیم شد.

جشن‌های زیر سایه خورشید و تقدیر از بانوان خیّر و واقف جهان اسلام (گوهرشاد) دیگر برنامه ملی- بین‌المللی آستان قدس رضوی در دهه کرامت بود که بختیاری به آن اشاره کرد.

* تشکیل ستاد مناسبتهای ویژه آستان قدس

قائم مقام آستان قدس رضوی با اشاره به همزمانی دهه کرامت سال جاری با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌از تشکیل ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی خبرداد وگفت: برپایی جشن‌های دهه کرامت به این ستاد محول شده است.

سید مرتضی بختیاری افزود: بنا به آمار استانداری خراسان رضوی در سال 96 نزدیک به سی میلیون زائر وارد مشهد شده است. وی با تأکید براینکه زیارت قدرت نرم شیعه است، گفت: در دانشگاه‌های مهم غرب مباحث مربوط زیارت تدریس می‌شود که این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

بختیاری توسعه خدمات کریمانه آستان قدس را بر مبنای اهمیت زیارت در فرهنگ شیعی عنوان کرد و افزود: بر اساس این دیدگاه مجموعه برنامه‌هایی چون شکوه رضوان، قرار زیارت، آیین ادب، ترجمان آفتاب عطر رضوان، میراث رضوی، خورشید نما، نقش بهشت و طرح معین الضعفا در حرم رضوی برگزار خواهد شد.

قائم مقام آستان قدس رضوی به برنامه‌های آستان قدس رضوی در سطح مشهد اشاره کرد و افزود: فضاسازی محله‌ها، قرآن خوانی توسعه فرهنگ میزبانی با محوریت مردم، ارایه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مردم، اردوهای جهادی خدمت رسانی به محرومان، جشنواره خانواده رضوی، شناسایی سلسله سادات رضویه، طرح یا ضامن آهو، سروش مهر ومیقارت الرضا(ع) در مشهد دایر خواهد شد.

 وی به طرح‌های ویژه محرومان در مشهد اشاره کرد و گفت: پویش کریمانه برای اطعام نیازمندان و خدمات بهداشتی و درمانی در این ایام برگزار خواهد شد.

سید مرتضی بختیاری به برپایی 1200 کرسی تلاوت قرآن در سطح ملی اشاره کرده و گفت: اهدای کارت هدیه به ایتام رضوی، تهیه جهیزیه، توزیع بیست هزار غذا بین مردم و برپایی نشستها و همایش‌های نخبگانی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.