وزیر دفاع هند ضمن رد فشارهای آمریکا به منظور لغو خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه گفت که از نظر دهلی نو، «کاتسا» قانونی داخلی است و ربطی به قوانین بین‌المللی و سازمان ملل ندارد.

دهلی نو: «کاتسا»، قانون داخلی آمریکا است و قانون سازمان ملل نیست

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که فشارهای آمریکا علیه هند در مسائلی از قبیل خرید نفت ایران و همچنین طرح دهلی نو برای خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه ادامه دارد، وزیر دفاع هند قانون کاتسا و فشارهای واشنگتن علیه دهلی نو را رد کرد.

با گذشت بیش از یک ماه از اعلام خبر خاتمه مذاکره هند با روسیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰، «نیرمالا سیتارامان» وزیر دفاع هند فشارهای واشنگتن علیه دهلی نو درباره خرید این سامانه را رد کرد.

پیش از این در خبرها آمده بود که هند در پی دور زدن تحریم‌های «کاتسا» برای خرید «اس-۴۰۰» است.

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به کاتسا، قانون مصوب کنگره این کشور است که برای مقابله با ایران، روسیه و کره شمالی تصویب و با امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شد.

مقام‌های آمریکا با استناد به قانون کاتسا، از چندی قبل فشارهای گسترده‌ای به هند به منظور منصرف کردن این کشور در موضوع خرید سامانه اس ۴۰۰ اعمال کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، حالا وزیر دفاع هند در رد این فشارها گفته است: «ما به هیات (اعزامی) کنگره آمریکا گفته‌ایم که (کاتسا) قانون داخلی آمریکا است و قانون سازمان ملل نیست».

سیتارامان افزود: «روابط دفاعی ما با روسیه برای دهه‌ها ادامه داشته است و ما این موضوع را به هیات کنگره آمریکا که اخیرا به هند آمده بود، منتقل کردیم».

فشارهای کاتسایی آمریکا به هند منحصر نبوده است و واشنگتن پیش از این علیه ترکیه هم فشارهای مشابهی اعمال کرده تا بتواند این کشور را از خرید سامانه اس ۴۰۰ منصرف کند اما آنکارا تاکنون با این فشارهای مخالفت کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.