قدس انلاین : فرمانده انتظامی سبزوار از دستگیری پسر نوجوانی خبر داد که عامل فروش نرم افزارهای هک و نفوذ در این شهرستان سبزوار خبر داد.

بازداشت هکر 15ساله سبزواری بخاطر فروش نرم افزار نفوذ

 سرهنگ «سید محمدهاشمی» گفت: با رصد و پایش مستمر فضای سایبری، کارشناسان پلیس فتا دریافتند فرد یا افرادی فعالیت غیر قانونی اقدام به راه‌اندازی کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام کرده‌اند.

سرهنگ هاشمی فزود: با توجه به تحقیقات کارشناسان پلیس فتا،‌ سرنخ‌هایی از عامل ایجاد و راه‌اندازی این کانال بدست آمد و در ادامه بررسی‌ها، هویت متهم سابقه‌داری شناسایی این فرد با اخذ مجوز قضایی دستگیرشد.
وی گفت: متهم که پسری 15 ساله بوده، در مواجه با ادله موجود، جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد،‌ توسط گوشی تلفن همراه هوشمند با برخی افراد سودجو و کلاهبردار آشنا شده و در این رابطه به منظور کسب منفعت مالی اقدام به فروش نرم افزارهای هک و نفوذ کرده است.
هاشمی تصریح کرد: متهم نوجوان که 2 سال قبل نیز به علت برداشت غیر مجاز از حساب فردی پرونده‌ای در پلیس فتا داشت، پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی مانند شمشیر دو دم هستند که در صورت استفاده ناآگاهانه می‌تواند بسترساز جرایم زیادی در جامعه باشد. این مطلب برای والدین گواه این موضوع می‌باشد که در رابطه با استفاده صحیح از رایانه و ابزار پیرامون آن نه آزادی صد درصدی به کودکانمان بدهیم و عزیزانمان را بدون هیچ نظارتی در فضای سایبری تنها بگذاریم و نه اینکه راه را بر آن‌ها بسته و ترس از آسیب، مانع استفاده آگاهانه از فناوری‌های پیرامون آن برایمان باشد. بنابراین از نکات بسیار مهم و الزام‌آور فضای سایبری، خودآگاهی و خودنظارتی در رابطه با استفاده آگاهانه از آن می‌باشد.

شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.