قدس آنلاین: سرپرست شرکت کشت و صنعت انابد گفت: بیشترین سطح کشت کلزا مربوط به جنوب خراسان رضوی است.

بیشترین سطح کشت کلزا مربوط به خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، مهندس احمد هراتی بیان کرد: در سال زراعی جاری، ۳۱۸ هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص داده شده بود که از این مساحت، حدود ۶۶۷ تن کلزا با میزان عملکرد ۲ هزار و ۱۰۰ در هر هکتار برداشت شده است.
وی با اشاره به افزایش ۱۰.۶ (۱۰ ممیز شش دهم) درصدی مجموع برداشت این محصول گفت: ارقام برداشت شده شامل هایولا ۵۰ و هایولا ۴۰۱ بوده که با استفاده از دستگاه‌های کمباین انجام شده است.
هراتی ادامه داد: با توجه به سرمای زمستانی که در دو مرحله مشکل‌ساز شد، کارشناسان این شرکت با استفاده از مشاوره‌های متخصصان مرکز تحقیقات کشاورزی استان در زمینه کلزا، در اسفند ماه سال گذشته، مجددا گیاه را تحریک به شاخه‌زنی کردند که این عمل باعث جبران خسارت ناشی از سرما شد.
وی درباره روش آبیاری این محصول گفت: آبیاری اراضی کلزا به صورت سطحی غرقابی و نیز با استفاده از سیستم تحت فشار نوار تیپ و سنتر پیوت انجام شده است.
هراتی، کشت ارقام متنوع را یکی از نقاط قوت کشت امسال این محصول عنوان کرد و افزود: این امر باعث شد تا در شرایط دمایی غیر قابل پیش‌بینی منطقه بتوانیم تولید داشته باشیم.
وی با اشاره به خرید تضمینی کلزا گفت: این محصول به کارخانجات روغن‌گیری نیشابور ارسال می‌شود.
سرپرست شرکت کشت و صنعت انابد در پاسخ به این سوال که الگوی کشت این شرکت در زمینه کلزا به چه سمت و سویی می‌رود، گفت : با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل نصب کنتورهای هوشمند در صدد هستیم تا ضمن حفظ سطح زیر کشت امسال در سال‌های آتی، عملکرد در واحد سطح محصول را با برنامه‌ای مناسب افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.