نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد بیش از ۴۰ درصد آلمانی‌ها حامی خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند.

 بیش از ۴۰ درصد آلمانی‌ها خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند

به گزارش قدس آنلاین، تقریبا از هر دو آلمانی، یک نفر می‌خواهد که نظامیان آمریکایی کشورش را ترک کند.

بر طبق آخرین نظرسنجی که موسسه YouGov برای خبرگزاری آلمان انجام داده است، شمار حامیان خروج نظامیان آمریکا از آلمان از تعداد افرادی که خواستار باقی ماندن آنها در کشورشان هستند، پیشی گرفته است. بر این اساس،  حدود ۴۲ درصد خواستار خروج آمریکا از آلمان و ۳۷ درصد هم مخالف این اقدام هستند و ۲۱ درصد هم در این مورد موضع‌گیری نکرده‌اند. 

همچنین ۶۷ درصد از  حامیان حزب چپ  خواهان خروج آمریکا از کشورشان هستند. این رقم درباره حزب آلترناتیو برای آلمان ۵۵ درصد و حزب سبز ۴۸ درصد است. در میان احزاب آلمانی، هواداران حزب دموکرات‌مسیحی از همه کمتر می‌خواهند که نظامیان آمریکایی از کشورشان خارج شود.

در حال حاضر حدود ۳۴ هزار نظامی آمریکایی در چندین پایگاه در آلمان به سر می‌برند.اخباری در دست است که نشان می‌دهد، آمریکا احتمالا به دلیل هزینه‌های استقرار نظامیان این کشور در اروپا، قصد دارد آنها را از آلمان خارج کند.

با پایان یافتن جنگ جهانی دوم، پایگاه‌های نظامی آمریکا در آلمان مستقر شدند و با وجودی که در دهه نود میلادی شمار این پایگاه‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت اما همچنان تعدادی پایگاه نظامی آمریکایی در آلمان وجود دارند. در سال 2015 حدود 97 هزار آلمانی درخواستی را به صورت آن‌لاین امضا کردند و خواستار خروج 42 هزار نظامی آمریکایی از کشورشان شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.