ایلام- مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام گفت: در سال جاری، بیمه تأمین اجتماعی در استان ایلام ۶ درصد رشد داشته است.

رشد ۶ درصدی بیمه تأمین اجتماعی در ایلام

سهیلا ملکشاهی روز یکشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با تبریک هفته تأمین اجتماعی به کارکنان این سازمان و جامعه هدف، با بیان اینکه بیش از ۲۶۹ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می کنند، اظهارداشت: این تعداد هم شامل بیمه شدگان اصلی و هم افراد تحت تکفل آنهاست که از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۳ هزار نفر در استان مستمری بگیر این سازمان هستند، افزود: در مجموع ۳۰۲ هزار و ۳۳۵ نفر بیمه شده اصلی و تبعی و مستمری بگیر از خدمات تأمین اجتماعی در استان بهره مند هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام به بیمه بیکاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بیمه بیکاری به افرادی که به کار دائم مشغول بوده و تحت شرایط خاصی بیکار شوند تعلق می گیرد و در حال حاضر حدود ۶۹۵ نفر در استان حقوق و مزایای دوران بیکاری را دریافت می کنند و اما مشکل آنجاست که شاغلان در پروژه ها نمی توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند باشند.

سهیلا ملکشاهی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای حذف دفترچه های کاغذی و جایگزینی با کارت های الکترونیک درمانی، یادآور شد: این موضوع تنها به تأمین اجتماعی مربوط نیست و وزارت علوم نیز باید در مراکز درمانی و مطب های پزشکان زیرساخت های لازم را برای استفاده از کارت های الکترونیک درمانی فراهم کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.