بررسی ها نشان می دهد که خالص دارایی‌های خارجی شبکه بانکی در سه ماهه چهارم سال ۹۶ با رشد ۲۵.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از ۷۳۲۹ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

رقم بدهی‌های بخش دولتی به ۲۲۹۱ هزار میلیارد ریال رسید

به گزارش قدس آنلاین،گزارش اخیر بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که جمع دارایی و بدهی‌های خارجی در زمان ذکر شده از ۳۱۱۳۵ هزار میلیار ریال عبور کرد و این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ با رشد ۲۲.۱ درصدی روبرو بوده است.

تفکیک بدهی‌های خارجی نشان می‌دهد که از رقم اعلامی بالغ بر ۲۵۸۳ هزار میلیار ریال مربوط به بدهی‌های بخش دولتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ با رشد ۱۷.۶ درصدی مواجه بوده است.

همچنین از رقم بدهی‌های بخش دولتی حدود ۲۲۹۱ هزار میلیارد ریال مربوط به بدهی‌های دولت می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ با رشد ۲۳ درصدی همراه بوده است.

لازم به ذکر است که ۲۹۲ هزار میلیارد ریال بدهی شرکت‌ها و موسسات دولتی بوده که نسبت به سال ۹۵ کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در این میان رقم بدهی‌های غیردولتی نیز در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با رشد ۱۹ درصدی به رقم ۱۰۹۱۸ هزار میلیارد ریال رسید.

در سوی دیگر نقدینگی در سال ۹۶ رقم ۱۵۲۹۹ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۲ درصدی را نصیب خود کرده است.

از رقم اعلام شده برای نقدینگی بالغ بر ۱۹۴۶ هزار میلیارد ریال مربوط به پول بوده که رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال ۹۵ داشته و شبه پول با رشد ۲۲ درصدی به رقم ۱۳۳۵۳ هزار میلیارد ریال نزدیک شده است.

همچنین بررسی بدهی‌ها در سه ماهه چهارم سال ۹۶ نشان می‌دهد که ۷۴۲ هزار میلیارد ریال مربوط به وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی بود که نسبت به سال قبل از آن با رشد ۲۰ درصدی روبرو شده است.

از رقم ذکر شده بالغ بر ۶۹۹ هزار میلیارد ریال مربوط به دولت می‌شود و حدود ۴۲ هزار میلیارد ریال مربوط به شرکت‌ها و موسسات دولتی می‌شود که با کاهش ۱۰ درصدی روبرو بوده است.

دارایی های خارجی شبکه بانکی

در دوره مورد بررسی خالص دارایی‌های خارجی شبکه بانکی در پایان اسفندماه سال ۹۶ با رشد ۲۵.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از ۷۳۲۹ هزار میلیارد ریال عبور کرد و این درحالی است که این دارایی‌ها در سال‌های ۹۵ و ۹۴ با رقم ۵۸۲۳ هزار میلیارد ریال تقریبا ثابت بوده است.

رشد ۲۵ درصدی دارایی‌های خارجی/ رقم بدهی‌های بخش دولتی به ۲۲۹۱ هزار میلیارد ریال رسید

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.