۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 610227

فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته ابوالحسن داودی در حالی که رکورد افتتاحیه را زده بود، جمعه گذشته در اولین هفته اکران خود توانست به فروشی بالغ بر یک میلیارد تومان در سینماهای کشور دست پیدا کند.

فروش میلیاردی «هزارپا» در  یک روز

به گزارش قدس آنلاین، فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته ابوالحسن داودی که یک هفته ای است اکران خود را آغاز کرده است رنگ تازه ای به سینما داده و رکوردهای فروش را در همین زمان کوتاه جابه جا کرده است. این در حالی است که این فیلم تنها یک هفته پس از اکران توانسته به فروش بیش از 5 میلیارد تومان دست پیدا کند و جمعه گذشته نیز در مجموع سینماهای سراسر کشور به فروشی بالغ بر یک میلیارد تومان دست یافته است. از این رقم ۱۳۰ میلیون تومان فقط متعلق به پردیس کوروش بوده و شهر مشهد پس از تهران نیز با ۱۰۰ میلیون فروش پرفروش ترین شهر نمایش دهنده «هزارپا» در جمعه گذشته بوده است. 

علاوه بر این «هزارپا» در روز افتتاحیه نیز رکورد تازه ای را در سینما رقم زده بود که با فروش یک میلیارد و 600 میلیون تومان در سه روز توانست رکورد فروش افتتاحیه را در تاریخ سینمای ایران جا به جا کند. رکورد فروش افتتاحیه را پیش‌تر  «نهنگ عنبر 2» با فروش یک میلیارد و 306 میلیون بود را از آن خود کرده بود.این در حالی است که 124 هزار و 706 نفر در سه روز نخست اکران «هزارپا» به تماشای این فیلم نشستند. ضمن این که باید این را هم در نظر گرفت که با پایان مسابقات جام جهانی با افزایش مخاطبان سینما نسبت به زمان برگزاری مسابقات روبرو خواهیم بود. با این حساب به نظر می رسد این فیلم اکران موفقی پیش رو داشته باشد و طبق پیش بینی ها ممکن است بتواند لقب پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص دهد. 

رضا عطاران، جواد عزتی و سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، نعیمه نظام دوست، سینا رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری، علی عامل هاشمی، علی صالحی، بهرام ابراهیمی، ارشا اقدسی، شهین تسلیمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رده دوم جدول فروش هفتگی متعلق به فیلم «تگزاس» است که در آستانه سیزدهمین هفته اکران خود قرار دارد و تاکنون 12 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشته است. «دشمن زن» ساخته کریم امینی نیز پس از چهار هفته و با در اختیار داشتن 117 سالن سینما توانسته نزدیک به دو میلیارد تومان فروش داشته باشد و «دارکوب» شعیبی نیز توانسته با فروش 800 میلیونی رتبه چهارم جدول را در اختیار بگیرد.

«خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی نیز در دهمین هفته اکران خود به فروشی بالغ بر چهار میلیارد تومان دست پیدا کرده است و در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی فیلم قرار گرفته است.

نکته جالب در خصوص پنج فیلم نخست جدول فروش این است که چهار فیلم از این پنج فیلم کمدی هستند و تاکنون نیز فروش خوب و قابل قبولی هم داشتند به استثنای «هزارپا» که با تفاوت قابل توجهی، روزهای پررونقی را به لحاظ فروش و استقبال مخاطب تجربه می کند.

فیلم سینمایی «خاله قورباغه» به کارگردانی افشین هاشمی نیز پس از دو هفته اکران و با 98 سالن سینما توانسته به فروشی بیش از 450 میلیون تومان دست پیدا کند.

فیلم سینمایی «به وقت خماری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی نیز این روزها فروش چشمگیری را تجربه نمی کند. این فیلم دو هفته پس از اکران و با در اختیار داشتن 86 سالن با متوسط فروش هفتگی 157 میلیون و در مجموع 544 میلیون تومان به فروش دست پیدا کرده است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.