قدس آنلاین: یلدا آبان؛ شبکه استانی خراسان رضوی بعد از شبکه های استانی تهران و اصفهان سومین شبکه ای بود که در بخش استان های صدا و سیمای ایران در سال 76 به صورت رسمی افتتاح شد و اکنون که درسال 97 هستیم، این شبکه بیش از 20 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

چرا سیمای خراسان رضوی در جذب مخاطب موفق نبوده است؟

در این سالها اگرچه برخی از برنامه ها در میان مردم خراسان رضوی جای خود را پیدا کرد، اما موضوعاتی همچون تکرار فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی از شبکه های سراسری، عدم بهره گیری از مجریان توانمند در برنامه زنده یا ضبط شده و ... باعث شد تا سیمای استانی خراسان رضوی نتواند در جذب مخاطب در مقایسه با دیگر شبکه های استانی موفق عمل کند.

سیستم مدیریتی بر کیفیت آثار تلویزیونی تاثیرگذار است

یکی از کارگردانان فعال در عرصه تولیدات کودک و نوجوان در سیمای خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تا چه اندازه سیمای خراسان رضوی در جذب مخاطب موفق عمل کرده است؟، می گوید: به نظرم بستگی به برنامه ها دارد، برخی از برنامه ها آنقدر با کیفیت و ایده خوبی ساخته شده اند که مخاطب را به سوی خود جذب کرده اند، در مقابل برخی از برنامه ها در این بخش موفق نبوده اند.

جواد علیزاده به این نکته که مخاطب امروز تلویزیون به درک و سلیقه ای رسیده که با تماشای برنامه های بی کیفیت، ترجیح می دهد، شبکه تلویزیون را تغییر دهد، بیان می کند: در سیمای استانی خراسان رضوی، هنرمندان و برنامه سازانی فعالیت دارند که کار خود را بلدند و می دانند از چه تکنیک هایی برای جذب مخاطب استفاده کنند.

وی اضافه می کند: بی تردید، سطح برنامه سازان و فیلمسازان در سیمای استانی خراسان رضوی کمتر یا پایین تر از فعالان این عرصه در پایتخت نیست، اما آنچه که در عدم تاثیرپذیری یا موفقیت در جب مخاطب نقش دارد، سیستم مدیریتی است.

مدیریت واحدی برای نظارت بر فعالیت های فرهنگی و هنری خراسان رضوی وجود ندارد

یکی دیگر از برنامه سازان و فعال در عرصه تولید انیمیشن در سیمای استانی نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در صدا و سیمای خراسان رضوی، پتانسیل خوبی وجود دارد، می گوید: ما هنرمندان صاحب نامی در این استان داریم که هر کدام به تنهایی سرمایه مهمی برای صدا و سیمای  خراسان رضوی محسوب می شوند.

محمد برومند با تاکید بر اینکه صدا و سیمای خراسان رضوی تنها بودجه خود را به عنوان سرمایه ندارد، می افزاید: متاسفانه بزرگ ترین مشکل در این عرصه این است که فعالیت های فرهنگی و هنری مدیریت واحدی در خراسان رضوی ندارد و نه تنها مدیران، بلکه همه مسئولان دچار سردرگمی شده اند و این موضوع باعث شده تا تولید یا پخش برنامه ها سلیقه ای شود.

وی ادامه می دهد: امروز سطح فعالیت و توانمندی هنرمندان خراسان رضوی بسیار بالاست، به طوری که بسیاری از آنها به تهران مهاجرت کرده اند و در حال همکاری با شبکه های سراسری سیمای صدا و سیمای کشور هستند.

این هنرمند برنامه ساز با بیان اینکه عدم مدیریت مناسب باعث شده تا صدا و سیمای خراسان رضوی برخی از گروه های مهم مخاطب از جمله کودک و نوجوان را از دست بدهد، تاکید می کند: مشهد و خراسان رضوی با وجود میلیون ها زائر و مجاوری که دارد و هر کدام نیز سلیقه خاص خود را دارند، نیازمند شبکه ای استانی است که با تولید برنامه های متنوع و باکیفیت، بتواند همه سلیقه ها را پاسخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.