قدس انلاین : مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای وضعیت هتلینگ بیمارستان‌ها در خراسان‌رضوی هزینه شده و هم‌اکنون بخش اورژانس ۲ بیمارستان فعال در شهر مشهد به‌طور کامل نوسازی شده‌اند.

۱۱ میلیاردتومان برای هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ‌خراسان‌رضوی هزینه شد

حمید داستانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری هفته تأمین اجتماعی اظهار داشت: مدیریت درمان تأمین اجتماعی در خراسان رضوی 19 مرکز درمانی شامل 3 بیمارستان، 7 پلی کلینیک و 9 درمانگاه دارد و همچنین 4007 مرکز درمانی و تشخیص پزشکی طرف قرارداد این بیمه در خراسان رضوی هستند.

وی ادامه داد: در طول سال 96 حدود 3 میلیون نفر در این مراکز درمانی خدمات درمان سرپایی انجام داده‌اند، 50 هزار نفر بستری و 30 هزار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سعی شده در مراکز بستری فضای مناسبی را بری بیمه شدگان به وجود بیاوریم، خاطرنشان کرد: در همین راستا حدود 11 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای وضعیت هتلینگ بیمارستان‌ها در خراسان رضوی هزینه شده و  هم اکنون بخش اورژانس 2 بیمارستان فعال در شهر مشهد به طور کامل نوسازی شده‌اند.

داستانی با اشاره به تعداد بالای بیمه‌شدگان در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و محدودیت‌های امکانات درمانی هنوز نوانسته‌ایم تمام مراجعان را پاسخگو باشیم اما پیگیر افزایش تعداد مراکز خدمات درمانی تأمین اجتماعی در خراسان رضوی هستیم که برخی از مشکلات در تأمین زمین کار احداث این مراکز درمانی را به تعویق انداخته است.

وی در ارتباط با مطالباتی که برخی از مراکز درمانی از بیمه تأمین اجتماعی دارند، تصریح کرد: البته در این مورد وضعیت بیمه تأمین اجتماعی از سایر بیمه‌ها بهتر است و علاوه بر این قرار شده که 700 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرد تا با استفاده از آنها مطالبات مراکز درمانی پرداخت شود و در همین راستا در استان خراسان رضوی نیز مذاکراتی با مراکز درمانی انجام شده تا در ازای مطالبات آنها اوراق خزانه اسلامی در اختیار آنها قرار بگیرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه کمبود متخصص در برخی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی در خراسان رضوی محسوس است، خاطرنشان کرد: مشکل این است که برای هر کدام از مراکز درمانی یک چارت تشکیلاتی در نظر گرفته‌اند که این مسئله سبب می‌شود امکان به کارگیری متخصص بیش از تعداد معلوم شده وجود نداشته باشد.

داستانی ادامه داد: برای رفع این مشکلات پیشنهاد تأسیس یک کلینیک دندانپزشکی به صورت ویژه را داده‌ایم و علاوه بر این نیز در مراکز درمانی تعداد  ویزیت بیماران و  ساعات کاری متخصصان را افزایش داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.