وزیر خارجه آمریکا در آستانه دیدار سران این کشور و روسیه، بهبود روابط دوجانبه میان واشنگتن و مسکو را به اقدامات این کشور مرتبط دانست.

پمپئو: در حال حاضر توپ در زمین روسیه است

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه اولین دیدار رسمی میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او که امروز در هلسینکی فنلاند صورت می‌گیرد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد در حال حاضر بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن به اقدامات روسیه بستگی دارد.

وزیر خارجه آمریکا امروز در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: امشب در فنلاند. دوشنبه، ترامپ و من با همتایان روس خود در هلسینکی دیدار خواهیم کرد. بهبود روابط با دولت روسیه به نفع همه خواهد بود اما در حال حاضر توپ در زمین روسیه است. ما همچنان روسیه را مسئول اقدامات بدخواهانه خود خواهیم دانست.

رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور روز گذشته وارد هلسینکی، پایتخت فنلاند شدند.هلسینکی امروز دوشنبه میزبان اولین نشست بلندپایه سران کشورهای روسیه و آمریکا خواهد بود.

ماهها است روابط میان آمریکا و روسیه دچار تنش شده است و به گفته مقامات دو کشور در پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد قرار گرفته است. به ویژه به دنبال مطرح کردن ادعای مداخله اتباع روس در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا برای کمک به پیروزی ترامپ در این انتخابات از سوی مقامات واشنگتن و تشکیل تیم بازرسی ویژه بدین منظور، سبب تشدید تنش‌ها در روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن گردیده است. با این حال مسکو بارها تمامی ادعاهای مطرح شده را تکذیب و اعلام کرد آمریکا تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده است.

برگزاری نشست میان پوتین و ترامپ مورد استقبال سیاستمداران هر دو کشور و نیز مقامات سیاسی دیگر کشورها قرار گرفته است و بسیاری از این مقامات ابراز امیدواری کردند این نشست بتواند به بهبود روابط میان روسیه و آمریکا و نیز تثبیت امنیت جهانی کمک کند.

بنا به گزارش‌ها، انتظار می‌رود رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی او در این نشست طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله بحران سوریه و اوکراین ، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را به بحث بگذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.