"غسان یوسف" تحلیلگر مسائل سیاسی و امنیتی سوریه با اشاره به حمایت های رژیم صهیونیستی از تروریست ها در جنوب سوریه، آزادسازی منطقه درعا را پیروزی دیگر محور مقاومت علیه این رژیم برشمرد و تأکید کرد که گروه‌های تروریستی در سوریه به بن بست رسیده‌اند و چاره‌ای جز تسلیم شدن در مقابل ارتش سوریه ندارند.

آزادسازی منطقه درعا، پیروزی دیگر محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است/ گروه های تروریستی در سوریه، به بن بست رسیده اند

قدس آنلاین، جواد فراهانی: چند روز پیش، ارتش سوریه موفق شد در ادامه عملیات خود در جنوب سوریه، منطقه مهم، استراتژیک و راهبردی درعا را از سیطره گروه های تروریستی آزاد کند.

در این عملیات، بسیاری از گروه‌های تروریستی که توان مقابله با ارتش سوریه را نداشتند، سلاح خود را زمین گذاشته و تسلیم نیروی‌ها سوری شدند که این اقدام روند عملیات آزادسازی را تسریع کرد.

سرعت و تواتمندی ارتش سوریه در عملیات آزادسازی مناطق مختلف از سیطره گروه‌های تروریستی تاحدی است که حتی رژیم صهیونیستی نیز آن را پذیرفته و اکنون می‌کوشد تا دولت سوریه را راضی کند عملیات خود را بیش از مرزهای تعیین شده در توافق 1974 ادامه ندهد.

ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه درعا از سیطره تروریست‌ها، همچنان به عملیات خود ادامه می‌دهد و طی روزهای آتی عملیات آزادسازی منطقه یرموک و پیشروی به سمت مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در قنیطره را آغاز خواهد کرد.

غسان یوسف نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی سوریه در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلایندر خصوص اهمیت آزادسازی منطقه درعا و روند عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها،  گفت: آزادسازی استان درعا پس از عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به ثمر رسیده و این عملیات همچنان ادامه دارد که برخی مناطق از طریق جنگ و برخی هم از طریق مصالحه آزاد می شوند. اکنون برخی مناطق در غرب درعا و در امتداد مرز با جولان اشغالی و همچنین برخی مواضع و روستاها باقی مانده است که تحت اشغال گروه‌های ترورریستی قرار دارد، ولی من معتقدم که گروه های تروریستی در این منطقه از هم فروپاشیده و ارتش سوریه پس از این، منطقه یرموک را آزاد خواهد کرد و سپس به مناطق هم مرز با جولان اشغالی منتقل خواهد شد.

وی درخصوص گروه‌هایی که طی عملیات آزادسازی درعا تسلیم شدند و سلاح خود را بر زمین گذاشتند گفت: برخی از این گروه‌ها، گروه‌هایی هستند که با داعش بیعت کرده بودند و برخی دیگر، از جناح‌های ارتش آزاد هستند که با جبهه النصره بیعت کرده بودند. این گروه ها ابتدا هر گونه توافق با ارتش سوریه را رد می‌کردند و می‌خواستند با ارتش سوریه رودرو شوند، ولی در نهایت مجبور به تسلیم شدند. امروز عمده گروه‌های تکفیری و تروریستی که از سوی عربستان، امارات، آمریکا و اسرائیل پشتیبانی می‌شوند، به بن‌بست رسیده اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اهل سوریه، با اشاره به حمایت‌های رژیم صهیونیسنتی از این گروه‌های تروریستی، تأکید کرد که آزادسازی منطقه درعا، پیروزی دیگری برای محور مقاومت علیه این رژیم محسوب می‌شود و افزود: اسرائیل از این گروه‌های تروریستی با انواع  سلاح و تجهیزات پشتیبانی می‌کرد و بسیاری از عناصر آن که زخمی می‌شدند به عنوان معارض سوری به سرزمین های اشغالی می‌رفتند و آنجا توسط پزشکان اسرائیلی درمان می‌شدند. اسرائیل حضور حزب الله و ایران در سوریه را بهانه قرار می‌داد تا از این گروهای تروریستی حمایت کند، ولی زمانی که دید این گروه‌ها دیگر برایش منفعتی ندارند، فعلاً از حمایت آنها دست کشیده و اکنون که احساس خطر می‌کند، خواهان ایجاد یک منطقه به دور از نزاع و درگیری است.

وی ادامه داد: به نظر ما اسرائیل طی روزهای آتی، هیچ اقدامی را علیه دولت سوریه انجام نخواهد داد، زیرا آنها ارتش سوریه را به خوبی می‌شناسند و پیام و هشدار ارتش سوریه را به وسیله روسها دریافت کرده‌اند. من معتقدم که شرایط با روند طبیعی و عادی ادامه خواهد یافت و ارتش سوریه گروه‌های تروریستی را  تا مرزهای جولان اشغالی دنبال خواهد کرد. ارتش سوریه این حق را دارد که گروهای تروریستی را در اقصی نقاط سوریه دنبال کند.

غسان یوسف در پایان با اشاره به هدف بعدی ارتش سوریه برای آزادسازی از سیطره گروه های تروریستی گفت:  برخی از روستاهای قنیطره در نزدیکی مرزهای جولان اشغالی وجود دارد که تحت اشغال گروه های تروریستی قرار دارد و این گروه‌های تروریستی از آنجا به طرف مناطق تحت کنترل ارتش راکت شلیک می کنند که قطعاً ارتش سوریه پس از پایان دادن به نبرد درعا، به طرف قنیطره حرکت خواهد کرد و به نظر من، این گروه‌ها نیز ترجیح خواهند داد تا به جای مقابله، تسلیم شده و سلاح خود را بر زمین بگذارند. آنچه مسلم است اینکه تمام سرزمین‌های سوری آزاد خواهد شد و گروه‌های تروریستی در حال فروپاشی هستند.‌

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.