قدس آنلاین-رضا طلبی:رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: یک اراده جدی ومنسجم برای در اختیار دادن همه ظرفیت ها و امکانات برای جوانان مهارت آموز باید ایجاد شود.

توسعه مهارت آموزی نیاز به پشتیبانی همه جانبه دارد

رضا شیران خراسانی در گفت وگو باقدس آنلاین  افزود:  یکی از دلایل بیکاری در شهر مشهد ، نبود امکانات مناسب برای جوانان مهارت دیده است . شهر مشهد از حیث وجود استعداد و نیروی انسانی ماهر مشکلی ندارد اما متاسفانه انسجام و اراده واحدی برای ایجاد اشتغال و در اختیار دادن امکانات برای آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای فقط وظیفه آموزش را برعهده دارد و سازمان های دیگر باید با انسجام و همفکری زمینه تبلور عملیاتی وبسترسازی ایجاد اشتغال را برای مهارت آموزان فراهم نمایند.

شیران خراسانی با اشاره به اینکه جوانان مهارت دیده نباید به حالت خودشان رها شوند ، ادامه داد: در موضوع تولید و ایجاد اشتغال کمبود قانون نداریم ، بلکه در اجرا مشکل داریم وهر سازمانی به صورت جزیره ای دراین زمینه فعالیت می کند،  در حالی که  حرفه آموزی و فرا گرفتن مهارت کمک بسیار زیادی به تحقق شعار سال خواهد کرد. 

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این موضوع که برای رفع بیکاری باید به نظام یکپارچه برسیم و قوانین و امکانات مختلفی که در قوه مجریه است را در یک راستا قرار دهیم ،افزود: رشته های بسیار خوبی که می توانند ایجاد اشتغال کنند ، در مشهد فعال هستند و در مجموع وضعیت کارگاه ها امید وار کننده می باشد . از طرفی به دنبال این هستیم که این مجموعه ها فعال تر شوند وتعداد افرادی که در انجا مهارتی را فرا می گیرند افزایش پیدا کند. زیرا مهارت آموزان طبیعتا در جریان کاریابی و کار آفرینی موفقتر هستند و فعالتر شدن این مراکز به رونق بازار کسب وکار کمک زیادی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مجموعه هایی که امکاناتی نظیر زمین های بلا استفاده و یا سایر امکانات را در اختیار دارند به جوانان مهارت آموز به صورت اجاره واگذار کنند  تا آنها در راستای تولید کالای ایرانی گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.