قدس آنلاین:فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پلیس فتای خراسان رضوی نوجوان مشهدی را که توانسته بود به اطلاعات حساب ۹ شهروند مشهدی دست یابد را دستگیر کرد.

عشق به گوشی انگیزه انجام کارهای مجرمانه نوجوان مشهدی

سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:نباید فرزندان خود را در فضای سایبری بدون نظارت آگاهانه تنها بگذاریم.
 
وی ادامه داد: این پسر نوجوان که عموما در خانه تنها بود و در اینترنت بدنبال شارژ رایگان می‌گشت در پی آشنایی با تله فیشینگ به اطلاعات حساب ۹ شهروند مشهدی دست یافت و با شکایت یکی از شکات موضوع در دست پی گیری پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، وی گفت: کارشناسان پلیس با تحقیقات فنی و پلیسی و استعلام از مبادی ذیربط توانستند رد متهم را در فضای سایبری شناسایی و مجرم ۱۳ ساله را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر نمایند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه پسر نوجوان پس از حضور در پلیس فتا عشق به گوشی را انگیزه فعل مجرمانه خود اعلام کرده افزود:  پدر و مادر این نوجوان  توانایی خرید گوشی تلفن همراه هوشمند را نداشتند، و این پسر در فضای مجازی با آشنایی با کانالی که فروش نرم افزارهای هک و نفوذ را آموزش می‌داد  اقدام به نصب این نرم افزار کرده و با بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی کاربران توانسته بود در مجموع از دو کارت ۶ میلیون ریال پول بدست آورد.
 
سردار کریمی گفت: متهم نوجوان برای به تله انداختن کاربران و دستیابی به اطلاعات حساب آن‌ها وعده ردیابی افراد فقط با ۱۰۰۰ تومان را چاشنی کار می کرده و در کانال‌ها و گروها این لینک را که در واقع نرم افزار جاسوسی بود را پخش می کرد.

وی تصریح کرد: بدنبال کشف حقیقت و اعتراف متهم به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به والدین توصیه کرد: هرگز فرزندان خود را در فضای سایبری بدون نظارت آگاهانه تنها نگذارید و با کشف استعداد و خلاقیت فرزندان خود آن‌ها را در هدایت مسیر تربیتی به سمت فرهنگ ارزشمند انسانی کمک نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.