۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 610440

قدس انلاین : مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق مشهد گفت: از زمان تغییر ساعات اداری و اعلام مدیریت مصرف برق در این شهر، بانکها پرمصرف ترین مشترکان برق در این شهر شناخته شده اند که در صورت عدم رعایت، برق آنان قطع می شود.

بانکهای مشهد اخطار قطع برق گرفتند

علی سعیدی روز دوشنبه افزود: از روز سه شنبه 19 تیرماه ساعت آغاز کار ادارات و بانکها یک ساعت جلو کشیده شده و این مراکز از ساعت 6 و 30 دقیقه فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، گزارش مصرف برق دستگاه های اجرایی در مشهد به استانداری اعلام شد و شرکت مخابرات به عنوان کم مصرف ترین و بانکها به عنوان پرمصرف ترین مشترکان اداری در مشهد شناخته شدند.
وی بیان کرد: تاکنون هیچ مشکلی برای تامین برق در منطقه خراسان وجود نداشته اما به دلیل خشکسالی و کاهش تولید نیروگاههای برق آبی، شبکه سراسری برق در کل کشور دچار کمبود تولید شده و ملزم به مدیریت مصرف و کاهش بار شبکه هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در صورتی که مشترکان اعم از اداری، تجاری و خانگی مصرف برق خود را مدیریت نکرده و مصرف بیش از حد داشته باشند، برق آنها قطع می شود.
سعیدی اظهار داشت: از زمان اجرای تغییر ساعات اداری دستگاه های اجرایی در مشهد تاکنون روزانه 15 تا 20 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شده است.
وی افزود: از ابتدای فروردین ماه تاکنون اوج مصرف برق در یک روز (19 تیرماه) در مشهد به هزار و 450 مگاوات رسید در حالی که اوج مصرف برق در 18 تیرماه پارسال در این شهر هزار و 453 مگاوات بود.
وی بیان کرد: با این ارقام به نظر می رسد مشترکان برق در مشهد همکاری خوبی با وزارت نیرو داشته اند و با اینکه هنوز گرما ادامه دارد، به خوبی مصرف برق خود را مدیریت کرده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد از مشترکان خواست کولرهای گازی را روی درجه 25 و کولرهای آبی را روی دورِ کُند تنظیم کنند، از روشن کردن لامپ در روز و استفاده از وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی و اتو در ساعات اوج بار (11 تا 15 و 19 تا 23) خودداری نمایند.
شرکت توزیع برق مشهد دارای 14 هزار کیلومتر شبکه و 10 هزار دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق مشترکان است. همچنین این شرکت با 6 هزار کیلومتر شبکه و 253 هزار لامپ روشنایی معابر با بار مصرفی 1300 مگاوات در مساحت 10 هزار کیلومتر در سطح کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد خدمت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.