۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 610525

حضور کارشناسان و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر "ملک عبدالله" به منظور بازنگری کامل در زیرساخت‌های انرژی اتمی عربستان سعودی صورت گرفته است.

بازرسان آژانس به عربستان رفتند

به گزارش قدس آنلاین،بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز یکشنبه وارد شهر موسوم به شهر "ملک عبدالله" که شهری برای تولید انرژی اتمی و انرژی‌های تجدیدپذیر عربستان در نظر گرفته شده است، شدند.

حضور کارشناسان و بازرسان آژانس در شهر "ملک عبدالله" به منظور بازنگری کامل در زیرساخت‌های انرژی اتمی عربستان سعودی صورت گرفته است و تا ۲۴ ژوئیه نیز ادامه خواهد داشت.

پیش بینی شده است تا پایان سال جاری میلادی قرارداد ساخت دو نیروگاه هسته‌ای در عربستان به امضا برسد. مقامات سعودی نیز برای واگذاری امتیاز ساخت این دو نیروگاه تاکنون با کشورهای آمریکا، چین، روسیه، ژاپن، فرانسه و کره جنوبی مذاکره کرده‌اند.

تصمیم مقامات عربستان سعودی به تولید انرژی هسته‌ای موضوع تازه‌ای نیست. آن‌چه تازگی دارد، پافشاری آنان بر خودکفایی در زمینه تامین اورانیوم است. 

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد این رژیم تنها در صورتی با فعالیت های هسته ای عربستان موافق است که این کشور سوخت مورد نیاز را از آمریکا خریداری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.