۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 610615

قدس انلاین : هواشناسی برای روزهای آینده در استان پایداری گرما همراه با افزایش شدت وزش باد پیش‌بینی کرده ‌است.

پایداری گرما در خراسان رضوی
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره نشان‌دهنده افزایش شدت وزش باد نسبت به روز گذشته بوده و برای مناطقی از جمله جنوب شرق استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
این وضعیت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، ضمن این‌که طی ساعات بعدازظهر به خصوص در مناطق کوهستانی شمال غرب و غرب استان افزایش موقت ابر را شاهد خواهیم بود.
طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش سرعت و شدت وزش باد در سطح استان خواهیم بود که به ویژه در روز دوشنبه وزش باد در پاره‌ای نقاط گاهی شدید و همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.
آسمان نواحی شمالی استان، تا دو روز آینده تا ساعت 12ظهر صاف تا قسمتی ابری به تدریج افزایش شدت باد و گردوخاک بوده و از ساعت 12 تا 24 فردا، صاف تا قسمتی ابری پاره‌ای از نقاط وزش باد شدید و گردوخاک، افزایش موقت ابر مناطق کوهستانی احتمال رگبار پراکنده باران ورعدوبرق خواهد بود.
در روز چهارشنبه و پنجشنبه هوای نواحی شمالی استان صاف تا کمی ابری به تدریج با وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک همراه خواهد بود. در نواحی مرکزی استان، طی سه روز آینده تا 12ظهر آسمان صاف تا کمی ابری پاره‌ای نقاط وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک است.
آسمان فردا، در نواحی مرکزی استان از ساعت 12 تا 24 صاف تا قسمتی ابری و پاره‌ای نقاط وزش باد شدید و گردوخاک، افزایش ابر مناطق کوهستانی احتمال رگبار خفیف باران و رعدوبرق خواهد بود. در نواحی جنوبی استان، طی سه روز آِینده، هوا صاف پاره‌ای نقاط وزش باد شدید و گردوخاک همراه است.
هوای مشهد در دو روز آینده صبح صاف با غبار صبحگاهی به تدریج افزایش شدت باد و گردوغبار و امروز در بعدازظهر صاف تا قسمتی ابری بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوغبار مناطق کوهستانی افزایش ابر خواهد بود و در دو روز آینده صاف با غبار صبحگاهی به تدریج افزایش شدت باد و گردوغبار همراه خواهد بود.
حداقل و حداکثر دمای امروز شهر مشهد به ترتیب 25 و 40 درجه سلسیوس است. هم‌چنین در دو روز آینده تنها یک درجه سلسیوس کاهش دما را خواهیم داشت.
در 24 ساعت گذشته در سطح استان، فریمان، خنک‌ترین شهر با 18 درجه سلسیوس و سرخس گرم‌ترین شهر با دمای 45 درجه سلسیوس بوده‌است. حداکثر سرعت باد را تایباد با 65 کیلومتر برساعت داشته‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.