۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 610626

مهربانی با میهمانان امام رئوف

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر -نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی

‏با این که گرفتاری های روزمره و زندگی های پُر تَنش امروزی کمترفرصتی برای مهمانی و مهمان نوازی باقی گذاشته است اما هنوز هم مهمان نوازی و مهمان دوستی بخش جدایی ناپذیر و افتخار آمیز فرهنگ ایرانی ها می باشد ، به طوری که قرآن در بیان اهمیت و فضیلت مهمانی از کسانی که مهمان می پذیرند و آنان را تکریم می کنند به بزرگی یاد می کند.

از طرفی بین تمام شهرهای ایران، میهمانان شهرمشهد جور دیگری هستند زیرا هم جنس مهمان هایش فرق می کند و هم میزبانی از این میهمانان متفاوت است. مهمانانش زائرانی هستند که با هزار شور و شوق و امید از راه می رسند و از میزبانشان انتظار همراهی و همدلی دارند و میزبانی کردن برای این مهمانان ویژگی های خاصی دارد که از خدمت به امام رضا(ع) که نهایت سفر است چیزی کم نمی آورد.

به طوری که تکریم و احترام زائران رضوی از جمله مهمترین مواردی است که رهبری معظم انقلاب در ابلاغ سند بالادستی آستان قدس رضوی به تولیت محترم بر آن توصیه و تاکید فراوانی داشته اند و در این مدت نیز مجموعه آستان قدس رضوی با بهره گیری از مدیریت توانمند و منسجم در این زمینه خدمات ارزنده ای را انجام داده است . از طرفی شهروندان مشهدی و مردم استان نیز باید این مجموعه را در جهت تکریم زائران و ارتقائ ارائه خدمات به آنها همراهی نمایند و به زائران به عنوان فرصت های کسب درآمد بیشتر نگاه نکنند، بلکه در هر لباس و از هر قشری از جمله اصناف، رانندگان تاکسی و اتوبوس که هستند با همدلی و با برخورداری از روحیه انصاف، صبر و شکیبایی، زائران عزیز را تکریم نمایند و در موارد لزوم به آنها اطلاعات واقعی بدهند تا فرهنگ میزبانی از زائران امام هشتم (ع) به بهترین نحو ممکن و در خور شأن زائران محقق و اجرایی شود.

بدون تردید بازخورد این میزبانی شایسته و منافع معنوی حاصل از آن باسرعتی فزاینده به خود مردم استان و خصوصا شهروندان مشهدی بازگشت خواهد نمود. از این رو در دهه کرامت که تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت (ع)، حرم مطهر رضوی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند با آنها نهایت مهربانی ، همکاری و همراهی را داشته باشیم زیرا آنها میهمان امام مهربانی ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.