قدس انلاین : حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان در سخنان امروز خود در مشهد دیدگاه متفاوتی را در خصوص مساله مائده هژبری مطرح کرد.

اظهارات  نقویان درمشهد درباره«مائده هژبری» وافراد بهشتی
 حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر نقویان در مراسم «آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکونی مشارکتی 180 واحدی علویه» که امروز در خیابان پنج‌تن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما همیشه یک تأسف را با خود داریم که پس از 40 سال از انقلاب اسلامی در وضعیتی نیستیم که کارنامه درخشانی را به دنیا ارائه دهیم.
این کارشناس مذهبی با اشاره به این شعر حافظ که «ترسم به روز حشر عنان بر عنان شود»، گفت: با وجود این که در ذهنیت تاریخی ما این است که این دو گروه که به جهنم می‌روند، شراب خواران و دخترکانی که رقصیدند و آنان را 24 ساعت بعد دستگیر کردیم- هستند؛ خداراشکر که این‌گونه از کشور حراست می‌کنیم- اما حافظ ادامه می‌دهد «تسبیح شیخ و باده رند شراب‌خوار»، یعنی اول بزرگان را می‌برند. حافظ هم بی‌خود حرف نمی‌زند؛ او می‌گوید شما چه کردید، چه گِرهی را گشودید. این دختر در این کشور به دنیا آمده در فرهنگ شما بزرگ شده هر زمان تلویزیون را روشن کرده یک آخوند صحبت می‌کرده و آموزش‌وپرورش و دانشگاهش را شما تنظیم کردید، چرا او از روسری متنفر است؟
وی با اشاره به حضور خود در کشور ترکیه، بیان کرد: مساجد این کشور به مراتب از مساجدی که ما در 40سال گذشته ساختیم زیباتر و باشکوه‌تر و پرجمعیت‌تر هستند؛ همان آنکارای آتاتورکِ مقابله‌کننده با دین. در طول سفر خود در این شهر تنها یک را نفر دیدیم که تقاضای کمک کرد و آن فرد هم از سوری‌های آواره بود. او می‌تواند ادعا کند که من به کشور مسلمان ترکیه این خدمت را کردم، اما ما فقط ادعا کردیم و حرف زدیم و هرکسی که می‌خواسته آستینی برای خدمت بالا بزند تنها چوب لای چرخ او گذاشتیم.
نقویان اضافه کرد: ما داریم اشتباه می‌کنیم و راه را به ناکجاآباد می‌رویم، به خصوصاً امروز که تمام دنیا علیه ما بسیج شده‌اند. ما همان گونه که برای ورزش خود میلیاردها تومان برای آقای کیروش هزینه می‌کنیم و به دین و مذهب او  کاری نداریم، باید برای بخش کشاورزی و شهرسازی و اشتغال و بیکاری و... هم کار کنیم. ما شایسته این نیستیم که سالی 15 میلیون پرونده قضایی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در موزه آرمیتاژ سنپترزبورگ دو عکس از شهر برلین در کنار هم وجود دارد؛ یکی تصویر ویران این شهر در سال 1943 یعنی دو سال قبل از اتمام جنگ جهانی دوم است که مانند تصاویری شهرهایی هم‌چون حلب در سوریه که داعش به یک ویرانه تبدیل کرده، است و دیگری تصویری از سال 1960 است که با 17سال فاصله یک برلین آباد، زیبا، با شکوه و دیدنی را نشان می‌دهد. پس از این‌که در سال 1945 جنگ جهانی دوم به پایان رسید و هیتلر خودکشی کرد ویرانه‌ای با همت، تلاش و پشتکار و همدلی مردم و کنار گذاشتن جناح‌بازی یک کشور آباد تحویل مردم خود و آیندگان و چشمان باز تاریخ دادند.
نقویان با بیان این‌که «شایسته نیست که مشهد مقدس به عنوان نماد یک شهر معنوی و یک مرکز نورافشانی با حاشیه‌نشینان، فقرا و کسانی که چهره شهر را از آن زیبایی مورد انتظار به صحنه‌های غیر منتظره تبدیل کردند، به چنین وضعیتی تبدیل شود»، تصریح کرد: مشهد می‌تواند با همت مردان دست به کار و بلند همتی که در مشهد سراغ داریم و با داشتن آستان قدس رضوی به یک الگوی ایران اسلامی تبدیل شود. مشهد مال همه است، حنی آن سنی که در حاشیه شهر زندگی می‌کند.
وی با اشاره به این که «برای کارهایمان به دنبال اجر نباشیم»، افزود: این مربوط به 1400سال پیش بود که بشر دوران کودکی و نوجوانی خود را طی می‌کرد و پیامبراکرم(ص) مجبور بود با حلال و حرام آنان مدیریت کند. این حرف‌ها برای کودکان خوب است، اما امیرالمومین در عهدنامه مالک می‌گوید که «چه کاری بزرگ‌تر از این‌که به تو بگویند تو انسان خوبی هستی». آنگونه نیست که امام رئوف(ع) در قیامت بگوید این فرد را به پیش من بیاورید، چراکه هر روز به حرم می‌آمد و مرتب صلوات خواسته می‌خواند؛ نه، اینگونه نیست، امام می‌گوید فردی را بیاورید که محرومیت را از چهره این شهر زدود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.