یزد - معاون عمرانی استانداری یزد گفت : به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰طرح سرمایه گذاری در یزد درغالب طرح «یزد +۴۰»اجرا خواهد شد .

۴۰طرح سرمایه گذاری در یزد در غالب طرح «یزد +۴۰» اجرا خواهد شد

به گزار ش خبرنگارقدس آنلاین ، محسن صادقیان پیش ازظهرسه شنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار دشت : اعتبارات عمرانی استان بخصوص دربخش تملک ودارایی ها و سرمایه ای بر اساس برنامه های هر بخش تخصیص خوهد یافت و تا پایان سال دستاوردهای خوبی درخصوص هزینه کرد های انجام شده  داشته ایم  و در این خصوص تمام بخش های عمرانی و دستگاه های خدمت سان استان برنامه محورهستند .

وی افزود :  شرایط سال ۹۶نشان می دهد  که بیش از۵۰درصد ازاعتبارات به مجموعه های  استان اختصا ص نیافته  و برآورد و پیش بینی ما این است  که در سال ۹۷ هم این شرایط تکرار شود .

بودجه عمرانی استان به مانند سال گذشته است

صادقیان تصریح کرد: بودجه عمرانی استان به مانند سال گذشته بوده با این تفاوت که ۴۰درصد ازاعتبارات امسال در بخش اشتغالزایی هزینه خواهد شد  و به عبارتی  بودجه ها در بخش هایی هزینه خواهد شد  که منجر به ایجادفرصت های شغلی در استان خواهد شد .

وی با اشاره به برنامه های اولویت دار این معاونت افزود :  درراستای سیاست برنامه محوری تخصیص اعتبارات استان  با ایجاد دفاتر تسهیل گری روستایی در تمام ۲۱بخش  استان تلاش  داریم  که تمام ظرفیت ها  و چالش های روستایی استان را  شناسایی  کرده  و بر اساس این اطلاعات تخصیص اعتبار صورت خواهد گرفت.  

صادیقیان در خصوص  وضعیت آب استان نیز گفت : در این خصوص طی ۴ماه گذشته  ۱۲جلسه سازگار با  کم آبی را تشکیل دادیم و تلاش کردیم  یک برنامه  دقیق در حوزه آب و مدیریت مصرف آن را ارائه و اجرا کنیم ودراین جلسات بر این موضوع تاکید شد که بایدبرای حفاظت از خطوط انتقال آب استان  تمهیدات اساسی اندیشیده شود و حفاظت به صورت جدی ترانجام شود و ما هم در این خصوص برنامه های داریم که در دست اجرا است .

وی در خصوص خط دوم انتقال آب به استان گفت : منابع تامین این خط از منطقه بهشت اباد است ودرمجموعه وزارت نیرو در حال بررسی است و امید داریم  طی ماه های اینده تصمیم گیری در خصوص آن به نتیجه  نهایی برسد و در استان این آمادگی وجود دارد و امیدواریم با تعیین خط مبدا تلاش های خود را برای اجرای آن به کار ببندیم .  

خط سوم انتقال آب با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است

معاون استاندارگفت : خط سوم انتقال نیز ازسال ها ی گذشته با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده  و پیشرفت قابل توجهی داشته و امید داریم  با اجرای کامل این خط  بخشی ازمشکل آب استان برطرف شود و خط چهارم انتقال نیز از دریای عمان به استان نیز در مرحله دریافت مجوز و قرارداد ها است  و درحال تاسیس سرمایه  آن هستیم .

وی در خصوص گاز رسانی به روستاها ی استان نیز گفت : درحال حاضر بیش از ۹۷درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردارهستند و درسه ماهه سالجاری عملیات گاز رسانی به روستاهای میانکوه مهریزگلنگ زنی شده و به زودی عملیات اجرایی دهستان شیر کوه تفت و دهستان جلگه در بهاباد  نیزاغازخواهد شد .

معاون استانداردرخصوص میراث فرهنگی استان نیز گفت : ۲۲۰پرونده ثبت بناهای  ملی  تاریخی استان در سال گذشته  تهیه شده و در سال جاری نیز تاکنون بیش از ۶۸اثر برای ثبت ملی در استان شناسایی شده و ۱۶اثر نیز مستند ساز ی شده است.

۱۶۵اثر تاریخی در حال مرمت  و بازسازی است

صادقیان افزود : ۱۶۵اثر تاریخی در حال مرمت  و بازسازی است و در حوزه سرمایه گذاری  نیز بخش خصوصی در قبال ۲۷طرح گردشگری به ارزش سرمایه گذاری ۱۸میلیارد تومان اعلامام ادگی کرده است.

وی درخصوص وضعیت راه ها ی استان نیز گفت : مهمترین طرحی که دراین حوزه در دست احداث است ساخت آزاد راه  تهران – بندرعباس که ۲۷۰کیلومترآن در حوزه استان یزد است  که در سه فاز محور نایین – اردکان ، اردکان - مهریز ، و مهریز - انار تعریف شده که در دست اقدام است  .

این مسئول  افزود: در سه ماهه نخست امسال ۲۷کیلومتر راه مشارکتی  - روستایی در استان ایجاد شده  و روکش آسفالت  راه زرند – بافق ، ۱۲کیلومتر راه یزد -  طبس و  قطعه پایانی یزدبافق و عملیات اجرایی کمربندی جنوب شرقی خاتم و محوراسفند آباد  صفاشهر در ابرکوه  نیز دردست اجرا است .

وی درخصوص پروژه های نیمه تمام استان نیز گفت: در زمینه عمرانی کارهای مهمی در دست اجرا داریم و پروژه ها ی نیمه تمام را به بخش خصوصی ارائه دهیم  که بیشتر این پروژه ها درحوزه تفریحی و ورزشی است و ۴۰پروژه سرمایه گذاری در حوزه عمرانی  نیزداریم  و به کمک بخش خصوصی ان را اجرا خواهیم کرد .

مشکلات کامیون داران  درچند بخش قابل بررسی است

وی در خصوص مشکلات کامیون داران در استان گفت : مشکلات این صنف در چند بخش قابل بررسی بوده از مهمترین دغدغه رانندگان مسئله بیمه بوده  که خوشبختانه این موضوع  در حال حاضر رفع شده  واینکه افزایش  قیمت لاستیک  و لوازم یدکی نیز ازدیگر مشکل این صنف  بوده  که طی دستوراستاندار و تشدید نظارت بر واحدهای عرضه  شاهد این باشیم قیمت ها ی عادلانه ای در بازار حاکم شود و درمورد لاستیک نیز مشکلی وجود ندارد و رانندگان با ارائه کارت هوشمند خود می توانند از لاستیک  با قیمت کارخانه بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.