قدس انلاین : معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: 151 خانه ورزشی روستایی در سطح این استان دایر است که در زمینه غنی سازی اوقات فراغت فعالند.

151 خانه ورزشی روستایی در خراسان رضوی دایر است

مجید پوررضایی عصر سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی به دخیل بودن بخشهای مختلف در حوزه پرکردن اوقات فراغت اشاره و بیان کرد: 35 سازمان مردم نهاد با موضوع پرکردن اوقات فراغت در سطح خراسان رضوی فعال و نیز هزار و 577 باشگاه ورزشی خصوصی و 900 هیات ورزشی در این استان دایر است.

وی متوسط ساعت اوقات فراغت هر جوان ایرانی را 90 ساعت و این شاخص را در جهان 80 ساعت اعلام و بیان کرد: متوسط میزان اوقات فراغت در خراسان رضوی حدود 25 میلیون ساعت در سال است. سال 1395 طبق گزارش دستگاههای مربوطه 25 درصد این میزان با برنامه های مختلف پر شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: ارزیابی عملکرد برنامه های دستگاههای مختلف در طرح اوقات فراغت پارسال هنوز جمع بندی نشده است.
وی گفت: با این وجود طبق برآوردهای صورت گرفته حدود 60 درصد ساعات اوقات فراغت با برنامه های دستگاههای مختلف پر شده است.
یک میلیون و 616 هزار و 861 از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را قشر جوان تشکیل می دهند. 811 هزار و 822 نفر از این تعداد مرد هستند. خراسان رضوی پس از استان تهران بیشترین جمعیت جوان را در کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.